Träningsrapport

Nu var det ett tag sen jag rapporterade om hur hästarna mår och går. Nu kommer i alla fall en uppdatering.

Babylon(araben) åkte hem i måndags och ska nästa vecka till ATGkliniken för utredning. Hittar de inget fel på honom så ska han förmodligen till någon duktig "problemhästutbildare". Jag återkommer när jag vet mer.

Istället för Babylon står nu en annan häst här. Sky som var hos mig en period i våras. Vi ska försöka att kvala till ungponnycahmpionatet i dressyr. Sky är sju år i år men hon har fått ett föl och då får hon tävlas tillsammans med sexåringar. För att kvala krävs två LA starter på 64% innan september. Redan i morgon ska vi till Mantorp och starta en LB. Jag tror mycket på den här hästen, hon är jättefin. Ska bli spännande och se hur hon utvecklas de här månaderna!


Ciwi tränas inför nästa veckas tävling. Vi åker på nationella tävlingar till Gotland på torsdag morgon. Det är tredagarstävling och han ska gå tre medelsvår B klasser och en Medelsvar A klass. Eventuellt en klass till på söndagen om vi kvalar dit. Han känns i alla fall jättebra just nu och på söndag ska vi till Liane på en sista finslipning av formen. Seriebytena börjar bli riktigt bra, igår gjorde han jättefina byten i var tredje. Lycka!

Generalen har haft ett par lugna veckor. Han rids men inte så hårt. Dels behövde han lite vila efter Strömsholm och Norrköping och sen så har min sadel varit på lite renovering. Det var några nitar som satt lite löst och sen har den stoppats om. Saker man behöver göra ibland. Min sadel firar tioårsjubileum i år och förhoppningsvis ska den hålla i tio år till. Nu är sadeln tillbaka och snart är vi i full gång igen. Generalen ska också med till Liane på söndag.

Ciwis sadel däremot kommer inte att hålla ens i tio år... Jag har haft den i tre år nu och den är redan sliten. Det är en Wintec "Isabell Wert". Unbderbart skön att rida i men tyvärr så har det blivit ett hål på varje sida.  Enligt tillverkaren har de aldrig sett nåt liknande och de och Sharpman har lovat att fixa till den. Schyst av dem trots att garantin gått ut. Jag lämnar in den sadeln efter Gotlandstävlingen.

Wengo har varit hopphäst i helgen och varit med på tävlingen i Rappestad. Inte med mig utan med Sanna på ryggen. Stjärna förstås! Idag red jag ut honom med en av ridlägergrupperna och han var jätteduktig. Vi har börjat att byta lite med honom och han verkar ha otroligt lätt för det! Kul! Han har ingen tävling inplanerad men det blir nog framåt hösten. Han kommer nog att få gå en period på bete först. Lyxigt för honom.

Camelia går ju redan på bete och jag tror att hon har det bra. Har inte hunnit hälsa på så mycket, men snart är det semester :) Så här mysigt hade de det häromkvällen...


Sen var det slut på hästar. Känns lite konstigt att ha två hästar mindre (Bobo och Dottan) men jag förstår inte att jag hann med två till förut. När ridlägren lugnat ner sig så ska jag börja leta efter ett nytt ungponnyprojekt. Nån som vet nån fin ungponny är det bara att höra av sig!

Vi hörs i morgon!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Har du sålt Dottan?

2008-06-26 @ 08:45:05
Postat av: Lotta

Micka har henne på heltid nu ett tag. Men vi har inte sålt henne...



2008-06-26 @ 13:07:05
Postat av: Linda Sporre

Jag har sett en snygg ung herre i stora hagen! Snygg fux med bra proportioner. Skulle inte kunna vara lämpligt ungponnyprojekt?



Charmers Fanclub

2008-06-26 @ 15:22:34
Postat av: Lotta

Ha ha. Ja det skulle nog se snyggt ut med mig på ryggen :) Tror att Charmer är mycket nöjdare med andra Lotta!

2008-06-26 @ 21:52:54
URL: http://charlotteesping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0