Ofrivillig luftfärd x2

Jag har ju inte skrivit så mycket om mitt inridningsprojekt här på bloggen. Men idag finns det anledning...

Babylon som araben heter har varit här i tre veckor nu och tills idag har allt gått planenligt. Till och med bättre än väntat. Jag har suttit på honom i över en vecka, nästan varje dag. Eftersom han är en känslig häst så har vi tagit det extra lugnt och än så länge har mamma hållt i honom hela tiden. Han har varit mycket lugn alla gångerna och även till en början idag. Utan märkbar anledning så fullkomligt exploderade han idag när jag red. Jag hade redan suttit på honom en bra stund när de hände och hela tiden innan så var han helt lugn. Jag satt kvar några bocksprång men det var helt oundvikligt att inte ramla av. Jag slog mig inte nämnvärt och sekunderna senare så var hästen lugn igen....

Mycket märkligt... I det här läget finns det bara tyvärr bara en väg att gå och det är upp igen. Upp kom jag och efter ett par minuter var det samma resa en gång till.

En "normal" häst hade förmodligen accepterat proceduren andra gången. Anledningen till att han inte accepterade att jag satt upp igen vet jag inte. Men det kan till exempel bero på att han har ont någonstans. Innan någon försöker sig på att sitta upp igen så ska eventuella problem utredas hos en veterinär. Oavsett vilket kommer inte jag att sitta upp igen.

Jag är ingen kamikazepilot utan rakt igenom dressyrryttare :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0