Lianeträning

Det blev bara Ciwi som fick följa med till Liane. Generalen är nyvaccinerad så då kan han inte jobbas så hårt på ett par dagar.  Ciwi var jättefin och  Liane tyckte att träningen är på väg åt rätt håll. Hon sa igen att Ciwi är en av de bästa Briarhästarna hon sett och det tar vi som en väldigt stor komplimang :)







Mycket trött och svettig häst. Ciwis nya täcke är jättebra. Det blåa fältet är nät och det bruna är fleece. Perfekt på sommaren! Täcket är från Jackson. Tror Generalen måste få ett likadant.


Här är en liten film från idag ur MSV A:1:







Vi fick bakläxa på galoppfattningar. Eller rättare sagt jag. Hur ska hästen veta vad som är rätt om jag hälften av gångerna tillåter honom att göra en dålig fattning. Har sagt det en och annan gång till mina elever och så gör jag samma sak själv. Att det ska vara så svårt  ;)

Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0