Lianeträning

I onsdags åkte Generalen och jag till Liane.

Träningen gick jättebra och det känns som vi har en väldigt bra plan fram till nästa tävling. Vi kan utföra alla rörelser bra men vi måste hitta mer styrka och samling för högre poöng. JAg har nu fått träna på att plocka isär rörelserna i små delar och försöka att hitta mer bärighet och "uppförsbacke"  i de små delarna. Sen när det funkar sätta ihop delarna till en hel rörelse. Mycket nyttigt!

Till exempel så ska jag i galopppiruetten nu bara rida två steg i vändning och sedan två steg rakt fram och sen vända två steg igen. Hmm då upptäckte vi vem det var som bestämde i vändningen och det var INTE jag :) Blev en helt annan känsla när jag kunde kontrollera galoppen bättre. Ska bli spännande och se vad träningen kommer att resultera i! Nu blir det ingen Lianeträning förrens om tidigast två veckor. Men efter Falsterbo när Liane kommer hem igen, då kommer det verkligen att bli hårdträning igen!

På tal om Falsterbo så ska jag dit fredag till söndag nästa vecka. Hanna, Mria, Caroline och kanske Jeanna och jag åker ner tillsammans. Kommer att bli jättekul! Hoppas på bra väder bara!

Nästa tävling blir i Ericsberg första helgen i augusti om allt går som det ska. Både Generalen och Ciwi åker med dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0