Lovely day!

Härligt när dagar bara flyter på och allt går som man tänkt sig.

Eller ja förutom att Tilia var lite på rymmen och återfanns i ett dike, tuggandes på en död hare. Äckliga äckliga hund, dessutom gömde hon en stor "bit" i munnen och spottade ut den när hon kom in i bilen... Kanske ska tillägga att haren var död innan Tilia hittade den, inte hon som dödade den alltså.

Camelia och Luzy hade sadlar på sig för första gången idag! Det gick alldeles utmärkt. Det vi tränade på sist, trava alltså, kunde de på första försöket idag. Efter det blev de verkade av Håkan.

Generalen känns i toppform och det är ju alltid skönt så här veckan innan tävling. Idag red jag igenom Intermediere II programmet på sandbanan hemma och det kändes jättebra. I tidningen nu står det att det är förhöjda pollenhalter i vårt område, men än så länge verkar han inte reagera. Nu får han bara gå i ridhuset ett tag, i alla fall tills efter helgen så får vi se sen. Idag har han fått komma ut ett par gånger och bara ledas, så att det inte blir allt för tråkigt för honom. I morgon blir det ett mycket lugnt pass för hans del och på torsdag ska vi köra igenom GP och sen åker vi på fredag. Förhoppningsvis kan Liane titta lite på oss på fredag kväll. Micka och Emmi ska med. Jag har bokat en stuga i Lidköping som ska ligga precis vid vänerns strand, synd att det inte är badsäsong bara.


Ciwi kändes i söndags lite matt och trött. Det kan ha varit för att jag var lite trött också efter att ha haft kurs. Men i alla fall fick han bara göra lite lösgörande arbete igår, och idag fick han vara täthäst när jag red ut med en ridgrupp. Det gillar han, gruppen jag red ut med var jätteduktiga och vi galopperade bland annat på en mysig gräsväg. Vi får se om han känns piggare i morgon på att dressyra.

Igår gjorde vi iordning en whitebordtavla i stallet där vi har som en veckoplanering för varje häst. Är skönt att kunna lägga upp veckan lite i förväg och så får man lite bättre koll på hur mycket varje häst går per vecka. Jag försöker att lägga upp det så att hästarna jobbas fem dagar i veckan de andra två dagarna ska helst innehålla uteritt och/eller ett skrittpass. Konstigt nog blir jag mer motiverad att träna när jag fyller i ett sånt schema. Man vill ju inte att det ska vara tomma luckor i schemat.... Skadad, jag?

På tal om uteritter har jag fortfarande inte ridit förbi det där stället med Generalen där han blev rädd och gick omkull. Vi har så att säga "tagit andra vägar..." Borde kanske ta tag i det någon dag. Denna gång med sällskap tror jag och inte innan helgen ;)

I morgon har jag sovmorgon, väldigt skönt! Jag tror inte att jag ska sova speciellt länge utan jag ska nog åka och tvätta bilen och fixa med lite annat som måste göras här hemma.

Ha det  så bra så hörs vi i morgon! PS. Jag har en massa kort till det här inlägget i min mobil, men den vill inte lämna över de till datorn idag så de kanske kommer i morgon DS

Kommentarer
Postat av: Isabell

Håller med om schemat!! Jag gör träningsplanering för min häst nu, och det funkar jättebra! Man får mera fokus på vad man ska göra, och vet redan direkt när man kommer till stallet vad dagen ska innehålla...

Ha en bra dag!, och lycka till i helgen!

2008-04-16 @ 08:17:26
Postat av: Lotta

Tack! Ha en bra dag du med!

2008-04-16 @ 09:55:10
URL: http://www.charlotteesping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0