Fridag...

not. Denna dag har varit väldigt busy. Det blev inte bättre av att jag försov mig en halvtimme i morse. Hur som helst allt hanns med.

Klockan halv tio i morse styrdes bilen mot Nyköping. Träning med Generalen för Liane.
image25Liane på Mr Bean


Generalen var duktig och vi fick jobba hårt på vissa grejer. Piaffen ska numera vara på stället, ökade traven ska vara lugnare och slutasaxen mera bärig och i uppförsbacke. Många bra övningar att jobba med. Ska bli kul att se om det kan bli nån förbättring på de här veckorna fram till nästa tävling. Med förbättring menar jag bara min egen känsla inne på banan, inte resultatet alltså. Poängen kan jag ju inte påverka själv.

image26

Very big star, enligt mig i alla fall


Innan Nyköping blev det ett snabbt genrep inför i morgon på Otto. Han kändes bra, och det ska bli kul att se vad de tycker om honom i morgon. Vad jag har förstått så kan de vara väldigt tuffa mot utländska hingstar så vi får väl se. Jag ska försöka att ta lite kort i morgon så ni får se aktuella bilder på honom.

Efter Nyköping blev det ett snabbstopp på McDonalds vid Norrköping och där träffade jag Lena och Stefan med deras två barn. Världens gulligaste ungar och självklart var yngsta tjejen hästtokig!

Tillbaka till stallet och raka spåret in i ridhuset och fyra lektioner. Idag var en sån där dag när alla lektioner gick superbra! Kul att se att hästar och ryttare utvecklas åt rätt håll! Håller tummarna för er alla som ska tävla i helgen!

Ellie fick prova att rida Bobo idag och om allt klaffar så ska hon eventuellt tävla honom lite, kanske redan i Östra Tollstad om två veckor.

image27


I morgon blir det först sovmorgon och långfrukost, sen bär det av till Skövde. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0