Fredag = mycket jobb för min del

Är lite dålig på att blogga nu men jag har inte riktigt haft tid. Idag har jag i alla fall fått mycket gjort. Sju lektioner och fyra hästar ridna. Känns bra.

Generalen fick en uteritt i solen tillsammans med Cola/Jenny och Märta/Josse. Hästarna var jättesnälla och lugna tills vi red förbi en hage med kor. Då var de inte så lugna längre men vi överlevde och det är ju huvudsaken...

Ciwi, Dottan och Wengo fick dressyrpass i ridhuset. I morgon är det tävling i Skärlunda. Ciwi och Dottan tävlar MB4. Tyvärr är min första start klockan sex på kvällen. Det betyder att jag nog inte kan gå på Annas fest i
morgon =(  synd, hade sett fram emot det...

Wengo är äntligen på g igen. Efter att han trampade av sig en sko så blev han lite hovöm, men nu är han ok igen. Planen var att tävla honom på hemmatävlingarna den 18 maj. Nu har vi ju missat ett par veckors träning, men går han som han kändes idag så kanske jag startar i alla fall.

Bobo fick vila idag. I veckan har Erika hjälpt till och rida honom. Hon rider honom jättefint och dessutom rider hon ut honom mellan varven. Sånt som jag inte direkt har tid med. Tack Erika!

image91

image92


image93




I morgon kan det gå precis hur som helst känns det som. Båda hästarna kan slå till och gå jättebra eller så flippar de ur. Det märks i morgon, har inga större förväntningar utan ser det mest som träning.

Kisaeleverna var som vanligt jätteduktiga och det är alltid roligt att komma dit och coacha! Idag var också första gången på länge som jag åkte därifrån utan att vara stelfrusen.

Nu blir det TV och sen sängen, eller rättare sagt TV i sängen. Kanske lite filande på Kürprogrammet också, kul fredagsnöje... Good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0