Är det inte bäst just nu egentligen...

... precis när det börjar bli varmt ute, solen skiner och man har hela långa(?)  våren och sommaren framför sig? Jo jag tror det. Trots detta underbara väder känner jag mig ovanligt trött. Idag har vi i alla fall varit ute på lyckopillersritt. Galopp och trav ute i solskenet. Något spralliga men ändå kontrollerade hästar (=ingen ramlade av)

image11

                                                                                                     Ciwi

image12

Felix




Jag har två tillridningshästar den här veckan. Decibell som har varit riktigt duktig hela veckan, Anna som äger henne har gjort ett kanonjobb med henne de här månaderna som hon har haft henne! Det är som en helt annan häst om man jämför hur hon var när Anna fick henne!

Otto är den andra hästen, på lördag ska han visas på avelsvärdering och förhoppningsvis kommer han att bli godkänd för avel i Sverige. Han är redan nu godkänd hingst i Holland. På fredag åker han till Skövde (Grevagården) och jag åker dit och rider på lördag. Sen ska han hoppas på söndagen, men det gör inte jag utan det gör hans ägare som är hoppryttare.

image13

Otto

Generalen och Dottan är också ridna idag och båda tv känns mycket mjuka och frächa. (peppar peppar ta i trä) Generalen har en tuff uppgift de närmsta veckorna, han (och jag) ska lära oss att piaffa lika fint som vinnarna i Åstorp :) vi får se hur det går med den saken, men försöka kan man ju alltid.


Tyvärr så blir hela den här texten centrerad, det går inte att ändra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0