Utedag+shopping = Lycka!

Såna här dagar är jag glad över att ha ett "utomhusjobb". Vad mycket härligare allt blir när solen skiner!



Micka och Gigolo



Ciwi



PraktikantHanna och praktikantKristin på Dolly och Ella. Ella är en ny häst som vi har på prov på ridskolan.
 Jättetrevlig häst!



Idag fick alla mina elever rida ute. Första gruppen red ut och de andra red på sandbanan. Alla elever fick innan lektionen rösta om vi skulle vara ute eller inne. Varenda en röstade på att vi skulle vara ute. Sund inställning! Hästarna tycker det är skönt att få lite omväxling också. Extra kul blir det ju när man kan rida med vita dressyrstaket, det känns ju lite extra festligt.

Förutom allt uteliv har Sanna jag och Micka varit på shoppingtur. Foder stod på inköpslistan. Ciwi tycker jag har blivit lite för tunn. Jag ska börja ge honom ett "build up" foder igen som han ätit förut och blivit jättefin av. Fodret ska innehålla "snäll" energi som ska passa heta hästar. På väg från sharpman stannade vi på det nya Karlssons i Mantorp. Det var en upplevelse. Jag köpte bland annat en resväska och en torkställning till schabraken. De hade många bra och ha saker kan man säga. Till och med en hästhörna. Dottan fick ett fint rutigt fleecetäcke av Micka och våra hästar fick benlindor.



Tilia gick inte heller lottlös. Den här söta snacksburken fanns på Sharpman. Hon gillar den, kanske mest innehållet men ändå... Pannbandet med glitter får nog Ciwi och Generalen dela lite på till tävling. Jag "fick" ett par snygga bruna Cavalloridbyxor på rea och nya kingslandstrumpor. Ja man blir faktiskt lite lyckligare av att handla. Speciellt hästsaker :)

Lite lyckligare blir man också av att äta ekologisk mat. Jag har just ätit omelett med ägg från familjen Stenssons höns på Sättuna Södergård. Mycket gott och skönt att veta att djuren har det bra. Jag försöker så gott det går att välja ekologisk mat när jag handlar. Tyvärr är det ibland lite svårt och dyrt. Mjölk tillexempel är ju hur lätt som helst, det kostar ju nästan inget extra. Mjölkkor från ekologiska gårdar har, vad jag har förstått, det mycket bättre än kor från en vanlig gård. Tänk om nästa gång i kyldisken, det finns kor därute som blir glada då :)

Sättuna Södergård har en egen hemsida läs den här : www.sattuna.sodergard.dinstudio.se


Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Fam stensson

Tack tack för att du gör reklam för våra goda ägg.:)

Tack också för all hjälp med träningen inför helgens tävling!

2008-09-25 @ 15:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0