DM helg

Idag har jag varit i Mantorp en sväng för att titta på några Rappestadsekipage som tävlade. Jättebra att se sina elever i tävlingssituationer också. Det gick bra för dem!

Laget kom tvåa i hård konkurrens. Sofia Alexandra och Frida gjorde alla mycket bra insatser och det räckte som sagt till en andra plats. Frida vann DM individuellt och Ellie var tvåa i kat C. Sofia vann första klassen på nästan75 %! Helt otroligt. De är så fina tillsammans Sofia och Gigolo. Synd bara att det här är deras sista år. Andra klassen blev han lite tröttare men ändå ett fint genomfört program och de fick 67 % och kom femma. Alexandra kom utanför placering men fick också ganska bra procent ändå.

Jag har ridit båda hästarna idag och de känns bra. Generalen känns jättebra och Ciwi känns jättebra förutom bytena där han fortfarande är lite spänd. Jag kom ihåg Lianes ord från förra träningen, att bara träna byten på medellinjen tills han var helt rak och när jag gjort det några gånger så gick det faktiskt riktigt bra tillslut. Men han är fortfarande väldigt laddad. Jag har anmält mig till DM imorgon nu i allafall. Det kan gå precis hur som helst. Men vi behöver träna, så är det bara. Vi startar klockan sex så det blir i alla fall sovmorgon. Nice.

Har ju glömt att berätta att jag har bokat in två veckor hos Liane nu. Vecka 42 och 43 kommer jag, Ciwi och Generalen att bo där. Just nu slår det mig att Tilia kanske med måste flytta med. Kan ju bli en upplevelse för henne också :) vi får se...
Kul ska det bli i alla fall!

Nu kom Peter och hans bröder vi ska ut och äta, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det blir iaf en upplevelse för Liane att ha Tilia där.. haha

2008-09-13 @ 20:11:35
Postat av: Liselotte

Grattis till placeringen på DM!

2008-09-14 @ 20:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0