W.T.A.I

Where the action is var i Stockholm igår. Mer om tillställningen kan man läsa på  http://www.wtai.se/ 

Jag ville mest se Hellacopters,  FooFighters och The Hives. Peter och Tommy ville mest se Queens of the Stonages.

SAnna och Tommy är ganska utvecklingsstörda...
 


...men snälla och roliga.



När vi kom dit så såg  vädret allt annat än bra ut... Men det kom bara en skur och det var när vi satt inomhus och åt mat. 

Innan vi åt så såg vi en kändis. Jag låtsades som att jag tog kort på nåt annat och förevigade ögonblicket. Jättebrabild faktiskt. När jag upptäckte att bilden blev så här dålig skulle jag snabbt ta en ny bild. Just då vart det mål för Sverige i EM och alla skyndade sig till Storbildsskärmen och the moment was over



Första konserten vi såg var Hellacopters. De var bra men jag tyckte nog inte att de var lika bra som de varit förut. Dregen gästspelade på slutet men det missade jag. Lite dålig syn kanske. En äklig kille spottade nästan på min fot. Då vart jag sur. Sen såg vi en som seglade på publiken i en solstol, då blev jag gladare... och så tog jag ett kort. Jag är mycket glad över det idag



Sen var det Queens of the stonages. Jag kände inte igen en enda låt och det var ganska slamrigt. Då blev jag lite sur igen... Peter var glad och det var ju tur det.

Vid det här laget hade vi tappat bort Sanna och Tommy för länge sen.
För att höja humöret gick Peter och jag till bilen för att värma oss lite. Ja det var kallt ute ska ni veta. Kanske tio grader och blött i gräset (ballerinaskor) Vi tog en sväng till Statoil och köpte kaffe och godis också.

Sen var vi redo att ge oss ut på festivalfältet igen. The Hives var nästa band och de var riktigt roliga tyckte jag. Nu mötte vi upp Sanna och Tommy. De var frusna men vid gott mod.

Sen var det dags för kvällens höjdpunkt. FOO FIGHTERS! 



 
Deras konsert var klart kvällens bästa!

Vid halv två så var festivalen slut och alla begav sig tillbaka mot stan. Och vi tillbaka mot Linköping. De två i baksätet somnade på två röda och Peter och jag fick sjunga med på alla radiolåtar för att hålla oss vakna hela vägen hem. Ganska falskt och ganska roligt! Vid halvfyra var vi hemma och jag somnade direkt.

Två förtydliganden i denna text:

1. Det var jag som hade ballerinaskor, inte Peter alltså.

2. Om det var någon som mot förmodan inte såg vem kändisen på bilden var så var det Lars Winnerbäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0