Vi vann Östgötacupen och debut i StGeorge



Har ingen bild på vårt lag från idag än men det kommer kanske i morgon. Karin Gomer, jag och Alexandra Järnkrok red i laget och vi vann dagens omgång och även totalt i Östgötacupen.



Jag startade klockan tio över nio imorse och ni som läst mina tidigare inlägg förstår då kanske att det inte blev så många timmars sömn mellan lördag och söndag. Både jag och Ciwi kände oss lite sega men han gjorde ändå programmet (MSVB:3) ganska bra utan större missar. Men vi kan visa mera energi än vad vi gjorde idag. Vi slutade på 66 % och en fjärdeplacering i hård konkurrens så det är vi jättenöjda med.

Sen var det det debut i St George som gällde. I George så rider man seriebyten ner till var tredje och så gör man slutasax och piruetter i galopp. Ganska mycket svårare än medelsvår alltså.

Under dagen laddade vi om och båda kände oss betydligt piggare på eftermiddagen. För att vara första gången så är jag jättenöjd. Serien i var fjärde var helt ok och piruetterna blev också bra. Domarna gillade travprogrammet och tyckte helt rättvist att han blir lite för "frustig" i galoppen. 61,67 % och exakt en procent från placering. Retligt nära... Med frustig så menar jag att han gärna frustar när han tycker att det blir jobbigt. Samtidigt som han frustar så drar han sig neråt och blir lite låg i formen. Nu ska jag jobba mer på att han ska bli starkare i galoppen!



DEn här gångarten är lite speciell haha. I serien i var tredje blev han skrämd av ett gäng småungar som lekte vilt utanför banan. Det resulterade i denna fina korsgalopp. Utan den missen så hade det blivit pris för lilla CIwi.




Kommentarer
Postat av: Micka

Grattis!!

2008-06-15 @ 22:06:42
URL: http://www.nogg.se/mickaweider

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0