Inte ett inlägg för känsliga eller för dig som sitter och äter framför datorn.

Idag har jag flera gånger känt en otroligt äcklig lukt. En gång var det mina handskar som luktade illa. Sen har jag flera gånger känt en pust av denna otäcka lukt. Började tro att jag trampat i nåt konstigt eftersom lukten verkade förfölja mig. Efter en lång stund kom jag på att Tilia varit med varje gång. Dessutom började hon se ganska illamående ut. Inte likt henne att ligga i sadelkammaren i flera timmar...Hmmm hon har alltså hittat nåt äckligt (förmodligen ett dött djur) som hon har både kalasat på och dessutom rullat sig i. Det luktade så illa att jag fick kväljningar när jag fick sitta i bilen med henne på vägen hem.

Lagom tills jag stannar på pizzeriaparkeringen (ingen lust att laga mat ikväll) så hör jag Tilia kräkas i bilen. Härligt! När jag tittar in hos Tilia så ligger det mycket riktigt en stor hög med hovbitar och en annan mycket äcklig sörja. Jag går in och köper min pizza och funderar på hur jag ska städa bilen. Inte direkt så sugen på det så här sent en fredagkväll. Men när jag kom tillbaka var det redan fixat. Den gulliga hunden hade redan ätit upp spyan igen.  Vid det här laget är inte jag så speciellt hungrig på min pizza längre.

Det blev ett mycket välbehövligt bad direkt när vi kom hem. Jag tror jag måste köpa tandborste och hundtandkräm till henne också.



 Nästa gång ni överväger att pussa på den här näsan så skulle jag bara vilja säga AVSTÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0