Torsdag

Härlig dag igår. Solade lite på förmiddagen och bländade alla grannar med mina extremt vita ben.

Sen blev det stallet hela eftermiddagen. Ninni, Hanna, Jonas, Martin och Daniella var en stund i stallet och provade på att rida. Mer om det på Ninnis blogg. Duktiga var de iallafall! Killarna hade satt upp som mål att galoppera och hoppa. Första gången de red... Med en så snäll häst som Utopia var det såklart inga problem. Efter en kvart kunde de rida lätt galoppera och hoppa. 

Lite senare åkte mamma jag SAnna Micka och FAnny till Sharpman för att prova ut en sadel till Dottan. Vi hittade rätt sadel på första försöket. Eller de kanske jag ska säga. Mycket proffsiga och hjälpsamma på Sharpman. Vi provade såklart flera sadlar men det var den första som satt bäst och var skönast att rida i. Vi fick ochså veta vad Dottan vägde. Vi gissade fel på ca hundra kilo. Hon vägde bara 480 kg ca. Och nu är hon ändå rund för att vara Dottan.

Efter sadelprovning så åkte jag och Peter till Hanna och Jonas i trädgårdslund och grillade och spelade Påspåret. Jättetrevligt trots att vi blev ganska brädade på på spåret :)



Tack för igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0