I´m alive

Även om jag inte bloggat på länge. NI behöver inte oroa er, det är bara att min dator varit på lite villovägar. Nu är den tillbaka igen. På ett sätt var det ändå lite skönt att den inte varit hemma. Jag har istället läst flera kapitel i en bok och till och med tittat på ett helt TV-program. Lite sjukt när man tänker efter att datorn upptar så stor del av ens tid.

Men strunt i det nu. Lets blogga.

Ridskolan är nu igång igen och det är skönt att ha kommit in i alla rutiner. En hel del nya elever i mina grupper och en helt ny nybörjargrupp har börjat den här veckan. Jättekul.

Tre av mina elever var på framsidan av Corren häromdagen. De hade fått en ny lekplats på skolan. De berättade för reportern att de hade ett ställe på lekställningen där de satt och pratade. Om hästar såklart. Härligt att gå på lågstadiet och diskutera favorithästar och bråka lite om vilken som är bäst. De är för gulliga!


Fina Wengo är back on track igen. Jag red honom för andra gången idag efter två månaders uppehåll. Han är nog en av de snällaste hästarna som finns. Helt cool att sitta upp på trots att han är så lite riden innan (bara ordentligt det senaste halvåret). Anledningen till uppehållet har först varit bete och sen lyckades han för ett par veckor sedan att hoppa ut ur hagen. Eller rättare sagt inte hoppa ut utan ramla ut ur hagen. I fallet skrapade han upp flera sår på vänstersidan och har sen dess varit alldeles öm i kroppen. Men nu verkar det ha släppt och han kändes jättefin att rida.







En ny häst har flyttat in i stallet också. Modesty Blaise, även kallad Wilda. En stor svart och vacker femåring som ska stanna ett par månader på utbildning. Ni får så småningom läsa mer om henne på min hemsida. Ytterligare en häst är i träning ett par dagar i veckan och han heter Irish. Han kanske också dyker upp på hemsidan en dag.

De andra hästarna jobbar på jättefint och förhoppningsvis häller formen i sig till nästa helg när jag ska till Örebro och tävla. Ingen hästskötare tills dess är fixad än men jag hoppas att det löser sig...

Vilket påminner mig om att jag inte bokat boende än heller. Bäst att sluta blogga och kolla boende i Örebro. Borde nog inte vara omöjligt att hitta.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilka hästar ska du tävla ? :)

2008-08-28 @ 21:04:59
Postat av: Lotta

Ciwi och Generalen

2008-08-28 @ 22:28:33
URL: http://charlotteesping.blogg.se/
Postat av: E

Okej , Lycka till :D

2008-08-29 @ 20:07:31
Postat av: Lotta

Tack :)

2008-08-30 @ 14:36:30
URL: http://charlotteesping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0