Första klassen åt pipsvängen.



Han kändes superfin precis innan jag red in på banan.Jag rider in och gör halt,ur halten fattade han galopp istället för trav.Ingen bra start. Sen görjag första ökningen från felbokstav och blir avblåst. Börjar om igen lite förvirrad. Nästa moment var en volt. Började hitta tillbaka känsan igen.

Då bestämmer sig en fotograf att lägga sig ner i gräset och ta kort, med motor, två meter bakom Ciwi. Där tappade vi känslan igen kan man säga... Han blev minst sagt rädd.

Sen blev han jättefrustig som han blir när han blir stressad. När han frustar kan han absolut inte koncentrera sig på nåt annat. Jag missade en massa byten och en massa andra saker.

Nästan en totalkatastrof :) Trots detta fick vi ändå 60,6% Där han inte missade fick vi sjuor och en del åttor och sen var det en massa tvåor fyror och nån nolla. Härligt... Jaja det är bara att bita ihop och komma igen imorgon.

Känns surt att bryta sviten, Ciwi har varit placerad i alla medelsvåra starter i år. Men nån gång måste ju vara den första utanför.

Hur som helst är det jättenyttigt för honom att se en så här stor tävlingsbana. I kväll så rider jag lektion för Liane på Generalen. Innan det så ska jag rida Ciwi en liten stund på tävlingsbanan igen.

Vi hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Man får verkligen tänka så att man blir en erfarenhet rikare åtminstone, så nästa gång det ska tävlas med Ciwi är du säkert jättepeppad att ta revanch!



Lycka till imorgon!



PS. Vilken är nästa tävling för Ciwi och Generalen? DS

2008-08-01 @ 19:29:27
Postat av: Helena & Alexandra

Vi håller tummarna för resten av helgen. Lycka till!

2008-08-02 @ 11:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0