Duktiga ungponnyer!

Igår var det dags för ponnytävling igen. Mello och Sky tävlade i Tranås.


 Mello tävlade sin första riktiga dressyrtävling. Hon var jätteduktig och uppträdde som om hon aldrig gjort annat än att tävla. Hon var stadig och mjuk inne på banan. Hon blev lite trött i galoppen, men annars var det en riktigt bra runda. Hon fick 65.8%. Jättebra för att vara första gången! Det enda som var lite läskigt var att få rosett på prisutdelning, men det tränade vi lite på efteråt och då gick det bättre.


 Sky startade i LA:1. Hon börjar kännas starkare nu och det är inga problem att orka ett helt program. Inga missar, förutom en lite långsam ryggning, och hon fick hela 70 %. Eller det står 69,5 på resultatet men domaren har dragit av en felridning. Varken jag eller Fanny kunde komma på var jag har ridit fel och det står ingenstans i protokollet heller, bara ett -2 längst ner. Vilket fall som helst så fick Sky 70 %. Minus två får jag ta på mig ;)


Nu är hon kvalad till ungponnychampionatet som går i slutet av septemper i Falkenberg. Om hon inte är såld innan dess så kommer jag att rida henne där. Nu får Sky åka hem ett par veckor och vila och bara ta det lite lugnt. Sen kommer hon tillbaka ett par veckor innan finalen.

Bilder kommer senare...


Kommentarer
Postat av: Paria

vad kul!!:D Grattis:)

2008-08-17 @ 12:17:21
Postat av: Liselotte

Grattis till en lyckad tävling!



// Liselotte

2008-08-18 @ 08:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0