Nu har det hänt mycket sen jag bloggade sist.

Jag har helt enkelt inte haft tid att blogga, det har varit fullt upp. Igår när jag tänkte blogga så somnade jag till med datorn i knät, då kände jag att det kanske gått lite långt det här med bloggandet, så då fick det va... 

Jag tar det från början. Igår på tävlingen gick det jättebra. Jag provade att rida fram hemma i stället innan jag åkte och sen red jag bara fram en kort stund på tävlingsplatsen. Känslan blev helt annorlunda. Jag red mycket bättre och mer aktivt, Ciwi var högre i formen och inte lika frustig som han kan bli i galoppen. En stor miss blev det i mellantraven. Någon på läktaren öppnade ett kardborreband och då blev Ciwi rädd och galopperade. Han har lite för bra hörsel ibland... Annars var det inga missar och vi fick 69% och kom trea, slagen med två poäng av tvåan. Hade verkligen spanat in andrapriset som båda dagarna var en väska full med hårvårdsprodukter. Första dagen missade jag den med tre poäng och andra dagen två poäng. Jaja, handdukar och lite andra hårgrejer är ju också bra! Kul med både hederspriser och premier! En av Lianes elever, Ida placerade sig trea i den sista klassen St George på Skärlunda. Ida vann Ajaxstipendiet förra året och har lagt en del av det på att åka till Patrik Kittel i Tyskland. Kul att det verkar gå så bra för henne! Hon har fått traggla lite med sin häst som både varit lite vild och skadad, men nu verkar det ha lossnat! Grattis grattis! (om du nu läser här...)

Resultaten från skärlunda hittar ni här


image98

 
Foto från Emmis blogg


Igårkväll hade vi lite avskedsgrillkväll för Emmi som åkte hem idag. Micka, Salam, Sanna, Emmi, Josse, Peter, Tommy och Danne var här hemma. Vi grillade, åt jättegod glassbomb som Micka gjort, provade att röka vattenpipa  (äpplesmak) som Salam hade med med,och tittade lite på TV. Jag har massor av kort frånigår men det går inte att föra övr dem till datorn så de kommer en annan dag...

Kvällen var i alla fall jättetrevlig. Jag tror jag talar för oss alla när jag säger att vi kommer att sakna Emmi jättemycket. Bättre tjej får man leta efter! Vill passa på och igen tacka henne för allt hon har hjälpt oss med de här månaderna. Lycka till nu med skola och sommarjobb  och allt annat!!


image97


Fint kort på Emmi och Generalen

Ja eftersom det inte går att få in fler bilder så bloggar jag mer i morgon. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0