Måste bara berätta en grej till...

Är inte det här typiskt, man har egentligen tusen saker att göra men ändå hittar man på nya saker, som att blogga till exempel.

I alla fall, jag bokade en stuga för nån vecka sen där vi ska bo i helgen. Om ni har hört nån från Lidköping prata så vet ni att det låter ganska kul. När jag ringde så frågade jag om stugan låg nära ridklubben eftersom jag skulle tävla där.

Stugägaren (ganska exalterad): Jaha, är det Ballard jag pratar med?

Jag: Ehh, nej jag heter Charlotte Esping.

Stugägare (något besviken): Jaha ja jag tänkte om det var hon Ballard, du vet jag kan ju lite om hästar. Jag har en travhäst. Ja hur var namnet nu igen, var det Malin?

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahahahaha. det var roligt!

2008-04-18 @ 14:03:25
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Marianne

Joo, jag har hört hur de låter i Lidköping/Västergötland när de pratar ( Abbe jobbar där), de har en riktig rolig dialekt...om du hör någon fråga efter vägen till tappen!!! så är det macken.

2008-04-18 @ 21:31:51
Postat av: Emmi

haha, jag kan se framför mig hurdan min han fick då han trodde det var malin som skulle övernatta i hans stugor, om det var samma gubbe som var där då vi var där :)

2008-04-20 @ 22:26:08
URL: http://aemmi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0