Hemma igen

Helgen har varit helt fantastiskt kul och lärorik! Generalen är som vanligt en superstjärna!

Igår var känslan inne på banan att han inte riktigt lyssnade på skänkeln. Jag kunde ändå utföra rörelserna hyggligt bra, men känslan var inte den bästa. I morse red jag ett kort pass där jag bara koncentrerade mig på att han skulle svara för hjälperna. Sen red jag inte fram så länge innan min start, men jag satte lite mera tryck i framförallt traven. Tio minuter innan start när vi tog av lindorna frågade jag Micka och Emmi om det såg bra ut och Micka svarade (något motvilligt men ärligt) att du ska nog sätta ännu mera energi i honom. Det var precis vad jag behövde höra.
Sagt och gjort, laddade lite extra och han var på gränsen till överladdad när jag red in på banan.

Resultatet blev en MYCKET bättre känsla i programmet, han svarade mycket mera uppmärksamt på skänkeln men var ändå mjuk på bettet. Det blev några småmissar, han la ut tungan två gånger och jag fick inte till travslutorna men på det stora hela riktigt bra. 63,75% och tionde plats. 21 poäng från placering (7 poäng per domare) idag.  Placering eller inte spelar egentligen inte så stor roll i det här läget. Jag är så nöjd med helgen ändå! I domarprotokollen får Generalen bland annat mycket beröm för sin uttrycksfulla passage och det som de tycker är lite sämre är att det  ibland blir lite hastigt.

Nästa tävling blir Norrköpings Horse Show för Generalen. Förhoppningsvis har jag hunnit göra ett Kürprogram tills dess. Vi har suttit i bilen hem och spånat lite på programidéer. Generalen ska få några vilodagar nu och sen ska vi börja prova på lite olika rörelser för att hitta ett program som passar. Det kommer att bli jättekul men väldigt svårt.


En annan rolig grej idag är alla härliga telefonsamtal och sms från glada elever som varit och tävlat! Grattis till er alla! Jag kommer i början av veckan uppdatera min hemsida www.hemsidor.name/charlotteesping med alla resultaten.

Här är lite bilder från vår helg i Lidköping:

image75

Emmi och Micka vid Hornborgarsjön

image76

2050 tranor

image77

Generalens box

image78

Lidköpings anläggning var jättefin. Tävlingsstallarna var precis nybyggda.

image79

image80

Generalen i solen

image81

image82

image83

Innan vi åkte hem idag fick Generalen äta lite gräs i solen. Han fick världens längsta hals på köpet...

image84

Kort från fredagens träning. Kortet från Emmis blogg. Gör gärna ett besök i henes blogg där finns fler bilder ifrån helgen.


Stort tack till Emmie och Micka för all hjälp i helgen! Tack också till Fanny,  Erika och mamma som gick upp jättetidigt i går för att köra Bobo till tävlingen! Tack tack tack!!!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Grattis till en lyckad helg! Jag blir SÅ imponerad!
Norrköping, säger du. Vilket datum är det? Kanske är det dags för The Lotta Esping Fan Club att göra en utryckning?
Kram.

2008-04-20 @ 23:34:30
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Natalie B

Hej!

Du får gärna vara med i min tävling:
http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!

Hoppas du haft en bra dag!

2008-04-20 @ 23:45:00
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag tror det är helgen i månadsskiftet maj/juni. Ni är så välkomna! kram L

2008-04-21 @ 22:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0