Framme i Lidköping!

Resan har gått bra, det tog ca tre timmar att köra. På vägen stannade vi vid Hornborgarsjön och tittade på tranorna. De var 2050 stycken och var fina men de dansade inte när vi var där...

När jag gick på mellanstadiet hade jag en lärare som hette Rolf Fransén, han var helt sjukt intresserad av fåglar. Han berättade ofta om just trandansen, därför kände jag att ett stopp där kunde bli intressant. Tydligen dansar de oftast innan de går och lägger sig och så länge hade inte vi tid att vänta. Men det var väldigt vacker natur och många stora fåglar. Däremot satt det ganska många fågelskådare och väntade på dans när vi åkte därifrån...

image73

 

image74












Väl framme på tävlingsplatsen är den första vi möter Lussan. Sen ser vi Brinks lastbil och sen Tinnes. Ehh vad gör jag här?

När vi stallat in Generalen och kollat läget lite så var det dags för att rida en stund. Världens bästa tränare, Liane hjälpte mig och det gick jättebra! Hon såg direkt att sakerna jag tränat på blivit bättre! Gud vad glad man blir då! Generalen kändes jättefin, det är skönt att komma hit dagen innan och hinna rida lite på plats innan tävlingen. I morgon startar jag klockan fem. Liane startar vid halv elva så då ska vi hjälpa henne lite och sen ska jag rida "lektion" vid elva. Ser verkligen fram emot i morgon! Nu är det bäst jag slutar knappa på datorn, de andra vill nog sova, men jag är för laddad för att sova...

Kommentarer
Postat av: Josse

Lycka till!! Håller tummarna

2008-04-19 @ 10:55:53
URL: http://www.nogg.se/Zmilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0