Förvirrande risrecept...

Jag är usel på att koka ris. Det blir nästan aldrig perfekt. Därför köper jag oftast såna där rispåsar. Perfekt varje gång som de säger i reklamen...

Idag hade vi inget påsris hemma så då skulle jag koka vanligt basmatiris. Det finns personer i min närhet (mamma och Peter) som aldrig skulle drömma om att läsa hur mycket vatten/ris det ska vara i kastrullen. De höftar och det blir alltid bra. Sån är inte jag. Jag mäter upp exakt så som det står på paketet, ändå misslyckas jag så ofta. Jag tror att jag idag fick svaret på varför. De som tillverkar riset verkar inte ha en aning om varken koktider eller mängd ris/vatten. Kolla här:

image24


                                                                                  Finn fem fel



Idag blev riset lite hårt men bättre det än överkokt i alla fall! Ching chong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0