Jag förstår om..

...många är oroliga och nyfikna på vad som hände igår. Vi lever och mår efter omständigheterna bra. Salam och jag är helt oskadda fysiskt, psykiskt lär ta ett tag innan i alla fall jag återhämtar mig.


Hästarna hade en helt fantastisk tur och har förhoppningsvis inga bestående men efter olyckan.

Om ni inte vet vad som hänt finns en ungefärlig beskrivning på www.nt.se

Orsaken vet inte jag. Jag körde inte för fort, det var plan mark, inga kurvor eller omkörningar just när det hände. Det var halt på platsen och eventuellt fick vi punktering på transporten. Inget som är utrett eller kommer att utredas heller vad jag vet. Kanske får vi aldrig svar på varför det hände...

Nu ska vi åka och hämta hästarna och bara tanken på att ställa de i en transport igen gör mig helt skräckslagen, men de måste ju hem. Helst skulle jag leda de hem...

Hästarna står i ett stall som ligger en kilometer från olycksplatsen. Den snälla familjen hjälpte oss hela eftermiddagen igår och byggde om deras stall som redan var överfullt för att Generalen och Ciwi skulle få plats. På en halvtimme hade de byggt två platser till till deras ponnyer så att mina hästar fick varsin stor fin box. Veterinären som efter många om och men kom på plats var otroligt skicklig och hästarna fick bästa omvårdnad. Men det var väldigt oroliga timmar innan hon kom dit och kunde konstatera att ingen var allvarligt skadad. Eller allvarligt skadade vet vi ju inte än om de är men de kommer att överleva, men om de blir tävlingshästar igen är i dagsläget för tidigt att säga. Det spelar faktiskt mindre roll idag, känns bara så skönt att de överlevde.  

Det kunde gått mycket mycket värre. En rad väldigt lyckliga omständigheter gjorde att vi inte blev skadade och att vi till slut fick tag på hästarna igen. Jag berättar mer lite senare.

Ha det bra och för guds skull kör försiktigt.

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Men herregud!!! Jag blir helt chockad. Vet inte vad jag ska säga... Skönt att ni efter omständigheterna mår bra, och jag hoppas så innerligt att hästarna kommer att bli okej.



Ni måste ha haft otrolig änglavakt!



Massor med kramar



2009-01-09 @ 09:50:03
Postat av: Anneli Löfgren

Vad skönt att ni mår "ok" vi har tänkt på er sen vi fick höra vad som hänt i går.

2009-01-09 @ 10:06:43
Postat av: Anonym

Det högg till i mig när jag läste om olyckan på din blogg och i tidningen. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag hoppas verkligen att allt löser sig och att hästarna blir helt återställda. Både du och salam måste haft en enorm änglavakt..Jag hoppas att både du och salam mår bra trotts detta. Ville bara skriva några rader till dig... Kram Matilda Niord och Cay

2009-01-09 @ 11:28:14
Postat av: Fam stensson

Vi blev vettskrämda, helt chockade. Men tur att alla är vid liv och mår "bra". Kramar Stensson

2009-01-09 @ 11:48:54
Postat av: Alexandra

Skönt att alla klarade sig och mår bra dag.

2009-01-09 @ 14:59:09
URL: http://fiestadfogdegard.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nu får jag iskalla kårar längs ryggen. Vad har hänt? Eftersom jag inte bor i länet längre så ser jag ju inte tidningarna heller .... på nt.se hittade jag inget. Det låter som att ni varit med om en riktigt hemskt olycka, vilken otrolig tur att ni alla mår i alla fall hyfsat.



Stor kram Sofie

2009-01-09 @ 18:29:25
URL: http://www.freewebs.com/superbullterrier/
Postat av: Sofie

Hittade länken om någon annan vill läsa: http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4685540

2009-01-09 @ 19:01:06
URL: http://www.freewebs.com/superbullterrier/
Postat av: SARA

Jag hörde av Sanna om vad som hände igår och såg transporten på bild! Jag är lite smått chockad, sån himla tur att det gick som det gjorde!

Som sagt ni måste ha haft änglavakt!



Många kramar från Sara i Uppsala

2009-01-09 @ 19:54:02
Postat av: Eva H

ÄNGLAR FINNS VERJKLIGEN! Skönt att det verkar som allt fått ett lyckligt slut!!!!

2009-01-09 @ 23:56:08
URL: http://www.nogg.se/evah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0