Egentligen ganska glad...

Trots mitt förra lite "sura" inlägg så är jag egentligen ganska glad idag.

Jag fick en riktig aha upplevelse när jag red Generalen idag. Nu har jag ju tränat mycket med Ciwi och fått nya infallsvinklar på ridningen. De provade jag idag på Generalen och det gick jättebra. Sen kom jag på att jag måste sitta bra hela tiden för att han ska gå bra. Surprice surprice. Tänk vad korkad man är ibland. Det är det enda jag tjatar om just nu på mina lektioner tycker jag och sen upptäckte jag att jag faller fram med axlarna och tillbaka med skänkeln och då tappar jag all styrka och balans i sadeln.




Nu gäller det bara att jag kommer ihåg det här tills i morgon...

Ciwi fick idag för första gången sen olyckan gå ut i hagen igen. Han kan ju vara lite vild när han inte varit ute på ett tag och eftersom det ha varit alldeles för isigt och halt på sistone har jag inte vågat chansa på att släppa ut honom. Jag red honom en stund innan utsläppet för att den värsta överskottsenergin skulle släppa. Det verkade funka riktigt bra. Han gick ut lugnare än han gör i vanliga fall. I vanliga fall brukar Ciwi bara ha boots i hagen men idag fick han ha skydd på alla ben. Beredd på det värsta.. Men det var i allafall jätteskönt att han kan gå ut igen. Känns inte alls kul att hålla de inne.

Generalen har redan varit ute några gånger. Det har varit bättre underlag i hans hage. Nu tänker ni att jag kunde väl släppt ut Ciwi en stund i Generalens hage, men tyvärr. Ciwi kan absolut inte hålla sig lugn i den. Han håller sig bara lugn i sin egna hage. Precis som Generalen bara håller sig lugn i sin. Vanedjur är vad de är.

Wengo var också en stjärna idag. Byten åt båda hållen, inte illa. Han blir såklart lite spänd i galoppen när jag byter men han lugnar ner sig snabbare och snabbare varje gång.

Dagens bästa kommentar kom efter min sista lektion. Var är Christine? frågar en elev. Vadå då undrar jag. Jag måste bara säga till henne att hon har världens bästa lektionshästar...

Jag kan bara hålla med, gulliga är vad de är.

Förutom en bra hästdag har jag idag tagit ett skönt beslut och fått en mycket rolig förfrågan. Ni får såklart veta så fort något är klart. Jag känner mig gladare än på länge...

kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Man brukar säga: Har man sagt A får man säga B!



Jag blir ju nyfiken! :)

2009-01-28 @ 00:13:14
Postat av: Sofie

Skönt att hästarna är fullt igång igen och att du faktsikt är glad trots er gödselstack ;-)



Tänk att det alltid ska vara samma problem i stall, konstigt faktiskt. Man tycker att alla borde vilja ha det rent och snyggt omkring sin häst. Samma tendenser hos vissa i mitt nya stall oxå.



Ha det toppen och berätta snart vad det var för beslut, nu kan jag bara sitta och vänta på det ju ;-)



Kram Sofie



PS. Skulle behöve en proffsig tränare till monsterstora hästen snart, kan du komma förbi?

DS.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0