Idag är det tisdag

Idag har mamma varit på besök. Inte bara för att hon redan saknade mig utan kanske mest för att lämna av Wengo. Träningen kan ni följa på hemsidan   www.charlotteesping.dinstudio.se

Förutom träningen så har jag inte gjort så jättemycket idag. Fast ändå lyckades jag vara i stallet från klockan åtta till halv åtta på kvällen. Som vanligt alltså :) Eftersom hästarna inte går ute i hagen så gäller det att hålla hästarna sysselsatta i alla fall. Både ridpass och långpromenad har hästarna fått idag.  Dessutom har de fått en halvtimmes ryggmassage också. De är nästan som på ett SPA kan man säga...



Ciwi längtar efter lerinpackningen...

Ett besök i Nyköping har det i och för sig också hunnits med. Mamma och jag var och åt en sen lunch vid fyra. På restaurangen/puben satt det ganska många och drack öl. Mitt på en tisdageftermiddag. Mannen i träningsoverallsjacka vid bordet bredvid satt mellan ölklunkarna och "vilade ögonen". Jag brukar inte så ofta vara ute och äta klockan fyra en tisdag så det kanske är så det brukar vara, fast det var allt lite konstigt.

Ciwi har ju naturligtvis tappat en av sina sulor idag. Ringde till Håkan och frågade om han möjligtvis hade vägarna förbi. Det hade han inte. Däremot kunde jag komma hem med Ciwi på fredag förmiddag så kunde han fixa det. Det låter bra sa jag och sa, vi ses på fredag. Eh...sa Håkan, det är ju fredag i morgon så vi ses väl i morgon. Nä, sa jag, det är inte fredag i morgon. Jo sa Håkan, ganka bestämt den här gången. Till slut gick han med på att det nog var tisdag och att imorgon är det onsdag. Fast i så fall så kan jag inte på förmiddagen utan det får bli eftermiddagen istället säger Håkan då. Snacka om att ha koll men ändå inte... Jaja Ciwi ska kunna träna i två dagar till utan sula så det var ju tur det.

Nu ska jag nog gå och lägga mig och titta på gamla avsnitt av DH. Har inte femman här så jag har inte sett dagens avsnitt. Hoppas jag kan se reprisen.

Sov så gott kära bloggläsare, eller för er som troligtvis läser detta i morgon, ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej!

Kul att hästarna känns fina! Kommer garanterat vara en jätteskillnad när ni kommer hem igen :)

Alla dina barn har varit jätteduktiga både idag och igår!

Ha det bra!

Kramar

2008-10-14 @ 23:25:48
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh vad kul att lektionerna gick bra :) du kan ställa in dig på att kanske ha dem nästa vecka också...



kram L

2008-10-16 @ 11:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0