Femma

Tidigt tidigt var vi uppe i morse för att rida en stund i tävlingshallen. Vi var helt ensamma vid sju, och hade gott om tid att fota flaggor och annat :) Sanna har fler bilder i sin kamera och de kommer lite senare...




Ciwi tittar med det misstänksamma ögat...



Sen blev det frukost med underhållning. Många GP ekipage värmde lite inför eftermiddagens klass. Bland annat Briar.

Bilder från starten finns också i Sannas kamera. En kort filmsnutt också. Ciwi var hur som helst duktig. Inga större missar och bytena funkade jättefint. Skönt. Han var verkligen överladdad på framridningen men när han kommer in på banan så blir han mer avslappnad och koncentrerad. Jag har kommit på hur jag ska rida fram tror jag. Mycket mera framåt! När han kommer in i sin "frustfas" så måste jag rida framåt för att komma ur den. Idag funkade det bra. Jag hörde och såg att Briar gjorde likadant inne på banan i Grand Prix idag. Konstigt att sånt kan gå i arv...
Min klass vanns av Ida Kristoffersson, tvåa var Emmelie Karlsson och trea Sara Henrietta Bergström Källström. Jag var 0.8 % ifrån placering. Inte mycket. Tre av domarna var svenska en var amerikan och en var holländare. Alla tyckte om honom och var överens om att han stundtals blev lite låg i formen. Jag håller med precis ed det de skrev, nu är jag mycket motiverad att träna under vintern. Förhoppningsvis inför en säsong i lilla rundan.






Nu ikväll fick Ciwi gå ut på en promenad och äta massor med gott gräs. Det fanns mycket att titta på. Tidigare på dagen när han fick syn på några föl i en hage så förvandlades han från en lite töntig valack till gapig hingst. Han skrämde slag på både mig som satt på och tre andra hästar som också skulle tävla. Knasboll.




Ciwi och Sanna i stallet.


Ikväll har vi ätit middag på Hotell Lundia tillsammans med familjen Högberg och Anna Haag och hennes mamma. Jättetrevligt och jättegod mat! Både Jeanna och Anna ska rida den internationella St Georgeklassen(även kallad lilla rundan) som går i morgon. I natt lyxar vi till det lite och bor på Grand Hotell i Lund. Det är fint!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0