Fänkål

Visst låter det som att det skulle vara jätteäckligt? För nån vecka sen så såg jag ett avsnitt av Jamie Olivers matlagningsprogram. Han gjorde en fänkålssallad med rädisor, fänkål, olivolja, citronsaft,salt och peppar.  Det såg väldigt gott ut och idag provade jag att göra den själv. Mycket gott och väldigt enkelt, bara skiva väldigt tunt och sen blanda ihop. Passar tydligen bäst till fisk men vi åt det till lasagne. För ganska många år sen tyckte jag att Jamie Oliver var snygg, hur i helsike tänkte jag då? Kanske inte alls...


Innan jag gjorde salladen arrangerade jag den här fina bilden.

Ja, det var väl allt för nu...

Kommentarer
Postat av: Josse

Han är väl söt. Eller var det bara förrut?

2008-10-17 @ 21:55:46
URL: http://www.nogg.se/zmilla
Postat av: M

Tycker du ska skicka in bilden på Generalen tillRidsports fototävling som pågår nu!

2008-10-17 @ 22:50:29
Postat av: Sanna Esping

haha.. han har ju liksom alltid lite för mycket saliv i munnen..

2008-10-18 @ 10:52:46
Postat av: Emmi

Hejsan! Ciwi såg jättefin ut på filmen i din träningsblogg, ser ut som om han verkligen gått mycket framåt sen jag senast såg honom :)och såklart du med :) jag trivs jättebra i skolan och har nu också hittat en häst att rida här. Jag jobbar fortfarande på att komma och hälsa på er men det är iaf ännu tyvärr ganska korta helger, men något tag ska det nog bli tid för det. Ha det bra så länge o hälsa alla. kram Emmi

2008-10-18 @ 19:58:40
Postat av: Lotta

Heeej Emmi

Vad roligt att höra från dig! Kul att det går bra med skolan och ridningen. Ja du måste komma snart och hälsa på! Ha det bra du med! kram kram L

2008-10-18 @ 21:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0