Disco i Ljungby

I Ljungby säger man inte att man går på krogen eller på nattklubb. Nej, där säger man att man ska på disco när man går till Harrys. Lite som på högstadiet :) bara att då gick man inte till Harrys utan till Cupolen eller möjligtvis Drabanten (tror jag det hette) om man åkte till Mjölby.

Hur kommer det sig nu att jag kommit över denna fantastiskt intressanta information? Jo hotellet jag bodde på var också  Harrys i Ljungby. Att döma av antalet människor på plats så tror jag att Harrys var det enda utestället på ett par mils avstånd. Jag tror hela småland var på plats... För att komma till mitt rum på kvällen så var vi tvungna att gå förbi och igenom kön till Harrys och sen gå igenom hela "discot" för att komma till rummet. Lite annorlunda måste jag säga. När jag gick förbi scenen på "discot" så började ett liveband precis sin spelning. Jag stannade till för att lyssna om det var något som var värt att stanna och lyssna på. De började spelningen med att skrika "Are you ready for some heavy metal!!!" Det var inte jag så jag gick och la mig istället.

Kvällen var hur som helst riktigt trevlig. Jag åt middag på Harrys (inte på discot utan på restaurangen) tillsammans med Emmelie och Katarina och medföljande hästägare och hästskötare. God mat och trevligt sällskap. Dessutom många roliga och minst sagt underliga människor att titta på i Ljungby.

Hur tävlingen gick rapporterar jag om på min hemsida www.charlotteesping.dinstudio.se

Ha en bra söndagkväll!

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Grattis till en fin genomförd tävling!! Ska bli spännande att följa er bana, för vem vet var den kan sluta!



MVH



Lotta

2008-10-27 @ 08:25:09
Postat av: Linda Sporre

Tror vi bodde på samma hotell i Ljungby. Hade dock inget disco, bara en "Jag mötte Lassie"-upplevelse. Weinhandels mamma serverade i frukostmatsalen.

2008-10-28 @ 15:27:24
URL: http://www.nogg.se/lindasporre
Postat av: Hanna

Nu har jag kollat in Matinee. Helt otroligt, precis som du sa. Jag vill också.....

2008-10-29 @ 22:14:39
Postat av: Anonym

Ja visst är det fantastiskt! :)

2008-10-30 @ 18:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0