Så här långt allt väl...

I morse lämnade vi Tilia på Valla Djurklinik. Jag har varit sjukt orolig och ledsen hela veckan över den här dagen. Men när vi kom dit i morse kände jag mig faktiskt ganska lugn.

 Veterinären som skulle operera henne var mycket trevlig och lugn och det kändes bra att lämna över ansvaret till henne. VI (eller mest veterinären såklart) beslutade att bara operera den ena sidan och vänta med andra sidan tills de vet mer om vad för slags tumör det är. Det blir tillräckliga operationssår som det är ändå. 40 cm långt sår på magen. Stackars stackars Tilia. Hon får vara kvar på djursjukhuset till minst i morgon.

Jag pratade just med veterinären och allt hade gått bra så här långt. Så bra som det kan gå, så det var ju skönt. Om allt nu fortsätter att gå bra, och hon får komma hem imorgon, så får hon inte hoppa, skutta, springa, leka eller busa på två veckor. Bara gå ut korta stunder och bara gå långsamt. Inget ylande på fälten på ett tag alltså...

Håll tummarna för att vi får hem henne i morgon!



Kommentarer
Postat av: Josse

Läste just vad hon INTE fick göra och insåg att det är tur att Tilia inte är lagd åt Zmillas håll! phuu... Vi hälsar alla här till lilla Tilia. Puss och kram

2008-12-29 @ 20:55:52
URL: http://www.nogg.se/zmilla
Postat av: Salam

Vi hälsar och håller alla våra tummar för Tilia! Kram



Fam Zeidan

2008-12-29 @ 23:15:33
URL: http://www.salamzeidan.blogspot.com
Postat av: Liselotte

Jag håller också tummarna allt jag kan för att allting ska gå bra med Tilia, och skickar massor med tröstkramar!



Ha en bra dag!

2008-12-30 @ 08:11:25
Postat av: Kristin

Lilla Tilia... Jag håller alla tummar och tår! Med Tilias envishet går det säkert bra :)

Kramar

2008-12-30 @ 13:24:52
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/
Postat av: Paria

jag håller tummarna. Hoppas allt går bra

2008-12-30 @ 20:14:27
Postat av: Lotta, Peter och Tilia

Tack vad ni är gulliga! Tilia är hemma nu och hon har just fått lite aptit tillbaka. Det känns som ett gott tecken!



kram på er!

2008-12-30 @ 22:17:41
URL: http://charlotteesping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0