Rappestads ridlärare blev utmanade...

I torsdags blev alla Rappestads ridlärare utmanade av Sanna på avslutningsbanan som står uppställd i ridhuset hela den här veckan.

Alla utom Åsa (pga jobb) antog utmaningen. Mamma, Eva, Sanna, Josse, Micka, Salam, Eva och jag blev det tillslut som ställde upp. Delar av gänget började med det traditionella julbordet på Sjögestad Motell. Sen var det dags för jag tror den absolut största och mest prestigefulla tävlingen på året. (Jag skriver så med tanke på utgången)

Under julbordsmiddagen lottade vi en startordning och banan diskuterades in i minsta detalj. Alla hade olika åsikter om hur tävlingen skulle gå till. Vi enades till sist ett par minuter innan start om de exakta reglerna... Alla har laddat på olika sätt. Sanna träningscyklar, Eva och Josse var mycket sparsamma vid julbordsätningen, Salam kom långt i förväg och borstade Gabbe, Micka sorterade julkort på jobbet extra snabbt för att hinna komma, Mamma fick nog mest jobba med att få oss att hålla sams, själv laddade jag med att våndas över hästval.

Josse Lind och Emelie Långh ställde upp som  domare. Ingen lätt uppgift...

Micka gick ut hårt men hade inte riktigt koll på vägen. Hon fick göra en omstart och då gick det galant! Felfri till och med och ganska snabb tid.

Mamma startade som nummer två. Hon satsade såklart allt med Ronja och hon gick upp i ledningen. Lite gnabb om reglerna blev det här, mamma fattade först fel galopp, men eftersom hon tydligen inte uppfattat reglerna innan så slapp hon tidstillägg. Detta hade ingen betydelse på slutresultatet visade det sig sen...

Sen var det Josses tur. Hon hade tagit tillbaka Pele för en stund och de red snabbt. Jättesnabbt, och tog över ledningen.

Sen var det Sanna med Lunatic. Sannas cykelträning hade hjälpt, de var ännu snabbare. Sanna red som en blådåre skulle man kunna säga och var ännu snabbare än Josse. Men så har hon ju större häst också. Och som Sannas tränare säger: Det kan liksom inte se riktigt noggrant ut när du rider Lunatic... Alla som sett (och hört) Lunatic förstår vad jag menar här. Annars kan ni fråga Lotta Sporre, hon vet, men det är en helt annan historia...

När det blev Evas tur så började jag själv att hyperventilera av nervositet så jag har ingen riktig uppfattning om vad som hände på hennes runda. Hon gick inte upp i ledning i alla fall. Det hade jag nog kommit ihåg.

Innan min start var jag lite svimfärdig. Nu eller aldrig var tanken som flög igenom huvudet. Hottan tror jag kände likadant. Vi red snabbt som vinden. Lite kulor flög här och var och i slalomen så åkte nog en klocka ner också. Men snabbt var det. Hottan är en pärla och jag förstår varför ridskoleeleverna tjatar sig blåa på att få henne på lektionerna... Sex sekunder snabbare än Sanna!!! Hurra!!

Salam och Gabbe gick ut sist och det såg snabbt ut men tyvärr räckte det bara till en sjundeplacering.



Glad sjua.



Glada förlorare...



Micka har visst hoppat av här men man ser hennes sadel på bilden i allafall.



Bästa springaren!!!




Tack allihopa för den här terminen! Kul utmaning Sanna, vi får se till att det blir en tradition, och bara så ni vet så har jag bokat Hottan till nästa år också ;)


Vill passa på att tacka alla elever för den här terminen. Tack för alla fina julklappar! God Jul och gott nytt år och vi ses nästa år!

Kommentarer
Postat av: Josse

Ha ha..Det var väldigt roligt och verklighetsankrat skrivet.. :) vill bara påminna om vem som står som ägare på Hottan så vi får väl se vem som får ta henne nästa år... :) Grattis!

2008-12-20 @ 14:39:44
URL: http://www.nogg.se/zmilla
Postat av: <3

HOTTAN ÄGER !!! :D:D

2008-12-20 @ 17:18:13
Postat av: Kristin

Haha va kul :) Synd att jag jobbade så jag missade det ;)

Grattis till vinsten! :D

2008-12-20 @ 19:58:31
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Hejsan!

Grattis till vinsten, du är så himla duktig! =)



Ville bara påminna dig om omdömet om mig =)



God jul och gott nytt år!



Isabelle Wassberger

2008-12-21 @ 21:45:19
URL: http://maelwillow.blogg.se/
Postat av: Hanna

Riktigt kul skrivet. Kändes nästan som live t o m! Snacka om tävlingsskalle, imponerande med det startfältet!

2008-12-22 @ 08:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0