Världens bästa häst!



I alla fall enligt mig :)

Idag gick det inte riktigt lika bra som igår. Men det berodde mest på att musiken inte riktigt stämde med mina beräkningar. Jag fick inte till nån bra avslutning den här gången heller. Jag tycker själv att det är riktigt snyggt när mn får till en avslutning som är lite svår och dessutom pampig och perfekt tajmat med musiken. Det fick jag INTE till idag. TRor att det drar ner ganska mycket på det konstnärliga betyget. Vi slutade femma på 64,3 % idag (och det är ju absolut inte dåligt) och jag fick till och med närvara på prisutdelningen och ta emot pris från dressyrringen för att vi var över 62%.





Salam och Generalen i djup koncentration. Salam på knopparna som var snyggt inbakade den här gången. Generalen tror jag memorerar och laddar inför programmet. Han är totalt avslappnad när Salam fixar med honom. Det tar ca 1½ timme att få honom tiptop och hela tiden står han så här och hänger. Sen när han kommer ut så vaknar han till och blir pigg. Det känns som att han verkligen vet vad som väntar och sen står och samlar krafter.



Tävlingsplatsen bjöd på fantastisk mat(väldigt ovanligt på tävlingar) i en unik slottsmiljö. Arrangörerna tillsammans med familjen Bonde hade gjort ett jättebra jobb för att alla skulle trivas. Både publik och ryttare.



Mellan klasserna har hästarna fått komma ut på lite gräsätarpromenader för att hålla humöret uppe!



Generalen är nöjd med dagen och stolt över sin första "riktiga" placering i GP

Annars har helgen varit mycket trevlig. Vi bodde på samma hotell som många av de andra deltagarna och igår kväll var vi ett stort gäng som åt tillsammans på hotellet. Jättetrevligt!

Förutom att det varit trevligt så har det varit mycket lärorikt. Jag vet precis vad jag behöver jobba mer med nu. Känns så kul att jag kommer att ha möjlighet att träna så mycket för Liane nu. Liane har varit här hela helgen och stöttat och trimmat och  peppat. Verkligen GULD värt! Perfekt att hon ser hur hästarna och jag funkar på banan. Nu vet även hon vad vi behöver jobba mer med. En annan som är guld värd är Salam. Hon har full koll på allt. Från tider till knoppar och mig. Det är inte det lättaste vill jag lova. Tack tack tack både mamma och Salam för all hjälp. Mamma fick dessuton göra en panikutryckning från hotellet när jag visst glömt stövlarna i bilen. Precis när jag skulle sitta upp upptäckte jag den lilla detaljen. Hotellet låg en kvart bort så det var bara att börja att leda fram Ciwi i jympaskor och frack. LIte Triple and Touch känsla över det hela. Stövlarna hann fram i tid och ritten gick bra ändå tillslut.



Nu ska jag ta en välbehövlig veckas semester. Vet inte vart eller när eller om jag kommer att åka någonstans men jag kom på ikväll att jag vill åka på Spa. Det brukar bli som jag vill. Nån som vet nåt bra inom Sveriges gränser? Eller det måste inte vara sverige heller. Bara det inte tar för lång tid att åka dit...

Kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Härligt att komma hem från tävling med massor med nya intryck!



Jag är hemskt nyfiken. Vad rider du till för musik i küren?



// Liselotte

2008-08-03 @ 22:40:23
Postat av: Paria

Grattis:)

2008-08-03 @ 22:41:53
Postat av: Lotta

Tack Paria!



Jag rider till Madonnas(med Abba influenser) Hang up(galopp) och Perellis Hero(trav) Sen är det två Madonnalåtar till, nåntingBonita(galopp) och Vouge(skritt och passage).



Oj vad rörigt det blev ska se om jag kan lägga ut hela musiken i bloggen.

2008-08-03 @ 23:05:50
Postat av: Sofie fast utan WB

Härligt, grattis till GP placeringen!!!

Kan rekommendera Varbergs SPA, jättetrevlig personal, vackra omgivningar, god mat och bra behandlingar. Ha en skön semester. Kram S

2008-08-04 @ 09:06:21
URL: http://www.freewebs.com/superbullterrier/
Postat av: Josse

Söderköping är ju ganska nära om du vill ha spa i närheten.. La Isla Bonita heter låten. Grattis.

2008-08-04 @ 12:03:33
URL: http://www.nogg.se/zmilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0