Min svarta katt

image41


...är lite speciell. Den gillar att balansera på alla möjliga och omöjliga ställen...


image40


image42

Den är gärna på platser där den har full koll på läget...

image52


image43

En del ställen är lite knivigare...

image45


image46



image47

Ikeapåsar är mysiga att sitta i tydligen...

image48

...precis som badkar

image49


image50


Den grå katten är lite mer normal och ligger hellre i halmen...


image51


De här två katterna är så sjukt snälla. Andra katter tycker jag brukar vara ganska opålitliga. Kanske hänger ihop med ett litet trauma (kanske en överdrift) som jag råkade ut för när jag var liten. Jag och en kompis kom på att vi skulle leda  vår grannes katt i ett koppel. Vi ville ju bara gå en liten promenad, det ville inte katten, som fick totalpanik. Självklart tappade vi den och den sprang i full fart in i skogen och försvann med kopplet fast runt halsen. Vi var såklart ganska förkrossade de timmarna den var försvunnen. Stackars pappa fick tala om för grannen vad vi gjort, hon vart ju såklart inte så jätteglad. Men den kom i alla fall tillbaka oskadd efter ett par timmar fortfarande med kopplet runt halsen. En annan gång hamnade jag i stallet hemma tillsammans med en vildkatt, jag råkade stänga stalldörren och den fick panik när den var inlåst. Där kan man snacka om att klättra på väggarna innan den kom ut, uhhh jätteläskigt var det i alla fall. Tacka vet jag grå och svart katt i Rappestad, de är gulliga de :)

Kommentarer
Postat av: Isabell

Dagens skratt! Vilken rolig kisse!

Ha en bra dag!

2008-04-10 @ 08:44:25
Postat av: Salam

Filip (gråa katten) vill också ha en bild-remsa med kort på sig i din blogg, han är lite avens!

2008-04-10 @ 19:02:42
Postat av: Lotta

Då måste han bli lite roligare först ;)

2008-04-10 @ 19:15:02
URL: http://www.charlotteesping.blogg.se
Postat av: Madde

Fan vad underbar!

2008-04-14 @ 14:34:50
URL: http://visby1986.blogg.se
Postat av: Rappestadtjej

Vad heter katterna ?? :)

2008-05-15 @ 14:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0