.

Godkväll kära bloggläsare.

Igår trotsade jag (och Salam och mamma) vår rädsla för motorvägen... Vi var inbjudna på träning på Ålspånga säteri för Rien igen. Det tackar man ju såklart inte nej till. Problemet är ju bara att ta sig dit. Men jag har bestämt mig för att jag måste kunna köra igen. Antingen det eller sluta och tävla och träna. Valet blir ju ganska lätt då.

Men att börja köra på exakt samma vägsträcka kan ju vara onödigt. Mamma fick köra igår. Trodde att det skulle vara läskigt att passera på platsen, men Salam och jag kunde inte ens känna igen oss alls där det hände. Det var ju visserligen mörkt men ändå märkligt. Får se om det blir annorlunda nästa gång i dagsljus.

Faktum är att vi har beställt böcker till C-körkort, så vem vet snart kanske vi transporterar oss på annat sätt...

Träningen gick i alla fall jättebra. Rien som aldrig sett Ciwi förut tyckte att han var jättefin. Han såg direkt samma saker som Liane och jag jobbar med och nu fick jag ett lite annorlunda sätt att arbeta med honom.

De andra hästarna mår också bra. Generalen är piggare än någonsin. Jag har inte jobbat så hårt än men lite piaff och passage och byten i varje har vi ändå provat på :) han kom ihåg hur man gjorde och jag med.

Camelia har blivit ridhäst nu. Idag satt jag upp vid stallet och hade ingen ledare med alls. mamma och Majsan höll sällskap. Hon (Camelia alltså) var lite spänd i början men slappnade av ganska snabbt när hon fick annat att tänka på. Några småbock och skutt blev det när vi skulle trava men inte värre än att man sitter kvar. Än så länge i alla fall...



Bilden är från i fredags, Sanna, Fanny och Luzy går i bakgrunden.

Wengo känns mjuk och fin och jag tror jag startar honom första gången i Motala den 22/2. Wilda jobbar på bra, blir piggare och piggare. BamBam har gått med några yngre ryttare nu med och än så länge verkar han otroligt snäll. Han kan inte så mycket än men det ska vi försöka ändra på de närmsta månaderna. Jag skojade igår om att de två busigaste och piggaste hästarna just nu är de två äldsta Kurant och Generalen 18 och 17 år. Roligt när de verkar så glada!

Som ni hör är det många hästar att rida just nu och bloggen hinns inte riktigt med, men uppdateringar kommer med jämna mellanrum :)

På fredag får jag min nya lägenhet. En tvåa mitt inne i stan. Ganska fin, men inte drömlägenheten precis. Det duger så länge. Kommer nog inte att flytta in i helgen utan jag fixar iordning lite där i helgen och flyttar in om ett par veckor. Jag jobbar nämligen i helgen och nästa vecka åker jag till Åre. Så just nu kan man säga att jag behöver ingenstans att bo, jag är ändå aldrig hemma... Bilder på nya underverket (lägenheten alltså) kommer kanske i helgen.

Kom just på att det andra underverket (BamBam) inte fått vara med i bloggen än...



Gullig som bara den :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0