Back on track!

Gud vilken härlig känsla att vara igång igen! Förutom att jag känner mig genomförkyld så har träningen på Ericsberg varit jättebra.

IGår red jag lite försiktigt och jag kände mig ganska orolig att han skulle se stel ut. Lianne lugnade och tyckte att han såg ut alldeles som vanligt. Väldigt skönt! Första passet blev mest lösgörande arbete.

Idag vågade jag ta ut svängarna lite mera, och idag var ett av hans bästa pass någonsin. Igår fick jag tips från Liane att kolla en film på youtube. Edvard Gal på en svart skönhet. Hon tyckte att jag skulle tänka den här traven när jag red...
Det här är den här hästens GP-debut...Helt otroliga rörelser framförallt traven!



Kanske dumt att lägga ut den här innan filmerna på Ciwi. men Ciwi är fin med :) kanke inte riktigt lika höga framknän...








Ciwis första början till slutasax...












Träningen på Ericsberg har som sagt varit jättebra. Familjen Bonde, som bor på Ericsberg, är otroligt gästvänliga och har tagit emot oss alla på bästa sätt. Kul att träningarna kommer att hållas där. Plantskolan/Knytkalaset är ett mycket genomtänkt projekt och det kommer att bli jättespännande att få vara en del av det!

 

Kommentarer
Postat av: Salam

Ciwi är super fin (och den svarta hästen)!!

2009-01-21 @ 22:24:26
URL: http://www.salamzeidan.blogspot.com
Postat av: Sofie

Skönt att ni är på banan igen!



Kram

Postat av: Sofie

Hej, det vore jättekul att läsa om vilka tävlingar/vilka mål du har i år för dina hästar!

om du känner för att dela med dig av det ;)



Gillar din blogg jättemkt annars!

2009-01-26 @ 13:32:33
URL: http://sofiesdressyr.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Sofie.



Jag är lite av den skrockfulla typen och tror att om jag skriver mina mål officiellt kommer de inte att uppnås...

Mitt mål först och främst är faktiskt att ha roligt på vägen, det är ett mål jag vågar prata om, resultatmål är svårare :)



Första tävlingen för Ciwi och Generalen blir nog Åstorp och för de yngre hästarna blir det start i Mjölby 1 mars.



Mvh Lotta

2009-01-28 @ 22:51:47
URL: http://charlotteesping.blogg.se/
Postat av: Sofie

okej jag förstår dig :) håller tummarna för er i Åstorp!Jag håller helt med om att ha roligast på vägen är det viktigaste, så är det för mig också! d kommer man rätt långt på :)

Mvh Sofie

2009-01-30 @ 11:41:05
URL: http://sofiesdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0