Långa dagar...

...blir det just nu. Vår praktikant som vi vant oss vid att ha så här i början av veckan har inte varit de senaste dagarna. Micka har varit snäll och ställt upp några timmar, men det blir ändå mycket mera jobb än vanligt. I morgon har jag till och med fått ställa in två lektioner för att hinna allt. Jag känner att jag måste hinna med att rida mina egna hästar eftersom jag ska åka bort ett par dagar nu. Det blir lite pusslande för att få ihop skötsel och ridning medans jag är borta men jag tror att det mesta är färdigplanerat nu.


De utlovade bilderna kommer snart, batteriet är på laddning och hinner jag inte somna innan det är klart kommer det kanske lite bilder sen. Annars blir det i morgon.

Lägenheten börjar ta form. Eller väggarna börjar få lite normal färg och i slutet av veckan får de tapeter uppsatta av ett proffs. Det blir nog fint när det blir klart.

Snart blir mitt nya lilla projekt officiellt också. Info kommer snart i en tidning nära dig... På tal om tidning så var det en artikel idag om Plantskolan i Dagens Industri. Ska försöka få tag på artikeln i morgon, DI fanns inte att få tag på i Vikingstad. Men jag hoppas att mina kära bankvänner(som jag utgår ifrån läser den grundligt varje dag ;) ) kanske kan spara ett ex till mig.

I morgon åker jag, bankvännerna och några till till Åre. Ska bli jättekul, har aldrig varit där förut. Nä nu orkar jag inte skriva en rad till. Måste packa lite också. Ha det bra så hörs vi i morgon!

kram L 

Kommentarer
Postat av: sofie

Ha det så skönt i Åre!låter jättehärligt :)

/sofie

2009-02-04 @ 07:02:02
URL: http://sofiesdressyr.blogg.se/
Postat av: Hanna bankvän

Ska kolla om städerskan inte har slängt den. Annars följer den med till Åre så klart! Vi ses på tåget. Glöm inte badkläderna! Och skidorna förstås!

2009-02-04 @ 08:44:18
Postat av: Hanna igen

Nu har jag den!

2009-02-04 @ 10:15:18
Postat av: Jonas bankvän

Även om jag inte jobbar på bank utan mest göder deras feta balansräkningar skickar jag med texten som är saxad från DI.



Dressyrsporten får banksponsor



20 utvalda unga ryttare och en rätt anonym sponsor ska säkra fortsatta svenska tävlingsframgångar på dressyrbanan. I sadeln för projektet sitter dressyrryttaren Jan Brink från anläggningen Tullstorp, Caroline Bonde och Lianne Wachtmeister från slottet Ericsberg – och EFG Banks vd Martin Nilsson.



Nätverket ”Knytkalaset” som Jan Brink drivit tillsammans med bland andra affärsmannen Åke Björsell och den internationella tränaren Kyra Kyrklund har fått en avkomma som döpts till ”Plantskolan”. I samarbete med Ridsportförbundet har de nya talangerna i Plantskolan gallrats fram. De ska bo och träna på Tullstorp utanför Hässleholm och på Ericsbergs säteri utanför Katrineholm. EFG Bank blir huvudsponsor för projektet när den schweiziska diskretionen ska bli mer synlig med hästarnas och de nya ryttarnas hjälp.



2 miljoner kronor

I minst tre år ska nästa generations dressyrryttare få regelbunden gratis träning på Tullstorp och på Ericsberg. Notan går på 2 miljoner kronor. ”Vi ska synas mer. Banken har goda internationella erfarenheter av att sponsra ridsport och den nya idén med Plantskolan är dessutom väldigt sympatisk”, EFG:s vd Martin Nilsson. Han har själv praktiserat vid stall i Paris och trivs när han nu för första gången går husesyn på Tullstorp. ”Jag vill att dressyrträningen ska vara lite som ett hockeyläger. Alla kommer samtidigt till samma ställe och lär av varandra”, säger Jan Brink. Själv blev han fast i sadeln och bytte hockeykarriären hemma i Tyringe mot hästar och en plats i världseliten.



”Amerikansk ägare”

När Jan Brink sitter av från hingsten Roosevelt frågar han samtidigt vad vi tror att hästen är värd. Den sjuårige hingsten är köpt som en investering av sin amerikanske ägare. En månad i träning på Tullstorp kostar 12 000 kronor plus moms.

Så vad är Roosevelt värd?

”Jag tror att han kan bli värd 10 miljoner kronor”, säger Jan Brink och fortsätter: ”En dressyrhäst kan vara en mycket bra investering. Det är samtidigt säkrare än en travhäst och liknar en aktieindexobligation. Du får oftast åtminstone igen pengarna.”Martin Nilsson räknar då ut att en portfölj med tio hästar borde ge en rätt säker avkastning. I år gör Jan Brink sina sista tävlingar med favoriten Briar som bland annat gett honom förstaplatsen i tyska Aachens dressyrchampionat – hästsportens Wimbledon.

2009-02-05 @ 09:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0