Det går upp och ner i Åre...

Började dagen igår med att ta det lite lugnt på förmiddagen.

Vi åkte bara en liten stund innan lunch och sen möttes vi i backen för gemensam lunch. Jättemysigt ställe med gigantiska hamburgare. Vi ska tillbaka dit i kväll och bada utomhusbadtunna och åka skoter. Kan nog bli roligt. Åkningen innan lunch var jättefin blåa fina backar som inte alls var svåra och det var hyggligt fint väder.



Nästan ända uppe på toppen :)

Efter lunch bestämde Arvid och jag att vi skulle ta oss tillbaka till stugan. De andra ville åka mer. Jag tyckte det var för kallt. Vi såg ut en bra väg tillbaka. Problemen började direkt med att leden vi skulle åka på ganska långt inte gick utför överhuvudtaget. Jag kan inte åka på plan mark. Alls. Har liksom ingen teknik. Alls. Det blev mycket stakande och jag var helt slut när vi kom fram till nästa backe.

Vi skulle fortsätta på en enkel blå backe tillbaka till Årebyn. Men, och här menar jag ett stort MEN. Vi åkte fel. Väldigt fel. Jag stannade och ropade på Arvid som kommit en bit ner i backen. Jag tror den här backen är svart!!! En förbipasserande vänlig själ upplyste mig dessutom om att den är mycket isig. Fan fan fan!



Det ser inte så bratnt ut men det var det. Ända från kanten som man ser på bilden fick jag staka mig uppåt...


Det var bara att försöka att ta sig upp. Ca hundra meter brant uppför fanns min blåa fina led. Jag var redan innan slut i kroppen efter stakandet. Ett steg i taget uppför och det tog säkert en halvtimme innan jag var uppe. Ganska sur på dålig skyltning. Arvid stackaren som åkte ner kanade ner kan man säga. Plus att han fick gå 20 minuter för att ta sig hem.

När jag väl kom upp på rätt led var jag ganska glad och till slut kom jag hem bara på blåa leder. Ganska varm och trött, men ändå glad att jag upptäckte missen i tid. 

Eftersom det var fredag bestämde vi oss för lite fredagstacomys tillsammans i stugan på kvällen. Jättemysigt med diverse lekar. Hanna blev glad när hon vann byta mössaleken!



Efter tacomyset blev det utgång. Först Dhalboms på torget och sen Dippan. Det var jättekul. Herregud vad vi dansade. Mycket lyckad kväll!




Vi kändisspotade lite också. Vissa kändisnobbade. (Carro)  För andra gången...



Idag är det skidvilodag. Vi har varit ute på en shoppingpromenad på förmiddagen. Jag har köpt en fin Peakjacka för halva priset. Varmt och skönt kommer det bli :)

kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom ihåg känslan i svart backe nästa gång du tvingar oss arma amatörer att utföra stordåd på hästrygg :-). Annars funkar alltid tekniken Fort Fult Fel i backen.



Linda

2009-02-07 @ 22:11:15
URL: http://www.nogg.se/lindasporre
Postat av: Josse

Vem är kändisen? Det ser ut som Danne ju.. haha..

2009-02-08 @ 14:11:28
URL: http://www.nogg.se/zmilla
Postat av: Lotta

Han med ryggen emot kameran är M i EMD. Den andra spelar i nåt annat band tror jag. SnyggErik var också på plats dock inte på bild. Men som sagt ganska lik Danne. :)

kram

2009-02-08 @ 16:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0