Redo för barn? Svar nej.

En annan konstig sak inträffade idag. En mormor med två barnbarn satte sig bredvid mig idag på läktaren. Ett barn i kanske treårsåldern och ett litet barn (ingen aning om hur gammal men nånstans runt ett halvår) Plötsligt säger mormor "Här, håll honom(det lilla barnet) ett tag jag måste ut och göra en grej, han brukar vara snäll"  Innan jag ens hinner tänka tanken att protestera så sitter ungen i knät och mormor är puts väck.

Ehh... va? Jag tittar på den lilla ganska skräckslaget och han tittar tillbaka minst lika rädd han. Jag ber till gud att han inte börjar skrika, vi sitter ju trots allt på en dressyrläktare... Treåringen tittar ganska storögt han med och jag frågar vad han heter. Edil svarar han. Herregud stackars barn och heta Edil tänker jag. Sen frågar jag vad hans syster som skulle tävla hette. Dandra svarade han då. Ahhh talsvårigheter. Emil och Sandra, helt normala namn... det var ju tur för dem.

Mormor kom tillbaka tillslut och fem lååånga minuter var över.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ha ha ha! Jag kan riktigt se dig sitta stel som en pinne med den i knät!

2008-09-29 @ 23:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0