God kväll!

Lagom tills alla tävlingssaker är uppackade, tvättade och torra från förra helgens tävling så ska de nu packas ner igen. Faktum är att lite av tjusningen med att tävla ligger i att putsa, träna,  fixa och förbereda allt inför en tävling. Nu är kanske hälften fixat idag resten får jag göra i morgon, men det känns som jag har koll på läget i alla fall.

Idag har vi hjälpts åt att tvätta transporten. Den blev som ny! Ciwi har också badats och friserats lite. Putsning och inpackning gör jag i morgon.

Den här helgen ska Sanna följa med, kan bli en upplevelse... får se om vi kommer att klara 40 mil i sträck utan att bli alltför osams :) haha det ska nog gå bra. Jag är jätteglad att hon kommer med det kommer att bli roligt!

Hästarna i stallet jobbar annars på jättebra. Wengo har känts jättebra i början av veckan men nu har han trampat av sig en sko...igen...Han är hopplös med sina skor. Tur att vi har en så bra hovslagare som kommer nästan på direkten.

 Wilda har jag precis börjat och rida och det känns jättebra. Hon verkar vara väldigt snäll och inte alls speciellt wild. Hon rör sig riktigt trevligt och kommer säkert att bli en jättebra häst.

Generalen och Ciwi är ju alltid stjärnor så det behöver jag knappast skriva om.. Skämt åsido, Generalen är just ni inne i en lugnare period. Nu är det bara en och en halv vecka tills vi åker till Liane så han kan behöva ladda batterierna ett tag. Imorgon ska han få nya skor också, så att de är väl "ingångna" till träningen.

Nu är det bäst att jag packar det sista och sen lägger mig inför den långa resan i morgon. Vill ni läsa mer om tävlingen så gå in på www.flyinge.se

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: HK

Är Wengo lika trång mellan frambenen som min stjärna? P trampar också av skor till höger och vänster!

2008-10-02 @ 08:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0