Helt hästfri dag...

var länge sen jag hade. Typ i somras nån gång, om ens då. Ibland måste man faktiskt ha såna dagar också. Idag har jag verkligen bara tagit det lugnt. Långpromenad med Tilia i morse, sen långfrukost och sen tittade vi på en halvdålig film. Jag halvsov mig igenom den, kanske därför jag inte riktigt hängde med...

Nu på eftermiddagen åkte Peter och jag och fikade på Espresso House, första gången jag var där och det var riktigt trevligt och gott, lite väl fullt bara. Efter det åkte Peter och tränade och jag till IKEA och Ica Maxi. Lite bra och ha saker till stallet och inför mina träningsveckor hos Liane inhandlades. Jag pratade med Liane idag och nu har vi bestämt att jag åker dit på måndag. Klockan tolv rider jag första träningspasset. Kommer att bli jätteroligt! Generalen och Ciwi kommer att få ett eget stall en bit ifrån anläggningen. Imorgon kommer jag att få packa. Jag har redan börjat att tvätta allt som ska med.

Kommer såklart att blogga  från Nyköping, tror att jag öppnar en ny blogg på hemsidan där man kan läsa om bara träningen.

Jag inhandlade idag ett par gummistövlar, på Maxi. Vet inte riktigt om jag ska ha dem i stallet eller bara till blöta promenader. De lär hamna i stallet förr eller senare... De var fina i allafall, trots att de var från Maxi. Köpte två nya ramar på IKEA också som jag har oljat in så de blev fina. Sanna och jag tänkte sätta upp lite bilder i vår sadelkammare. Jag har två fina bilder inramade redan, men så kom jag på att jag kunde rama in och sätta upp den här också. Som lite vardagsinspiration.



Jag läste just Dressyrnytt från Dressyrringen. Jag hade inte fått den tidningen på ett tag men nu damp den ner i brevlådan för ett par dagar sen. Där stod det om Ajaxstipendiet. Ulla skrev att bland annat Kyra, Jan Brink och hon själv valt ut Jeanna och mig (och hoppryttaren Alexander) Det kändes helt galet att läsa. Men kul galet, men som om att det inte handlade om mig utan nån annan. Jag har nog fortfarande inte riktigt fattat, men nu ska det i allafall tränas ordentligt i två veckor. Tack tack tack för att jag fått den här chansen!


Nu är det lördagkväll och det är dags att fixa till sig lite, vi ska till Riva och äta och sen får vi se vart vi hamnar.
Ha en bra kväll!



Kommentarer
Postat av: Ninni

Du är SÅ väl värd det där stipendiet!

Kram

2008-10-12 @ 01:25:14
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: sanna

När får vi se alla snygga bilder från den nya kameran då??? kram

2008-10-13 @ 22:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0