Vinna eller försvinna

Det kommer att vara mottot för mig framöver.

Sista klassen idag har jag mesridit. Ganska fint, inga direkta missar men ingen energi. Vad får man för betyg då? Jo, en sexa. På sin höjd en sjua då och då. Med all rätt!  Med det hamnar man på tionde plats strax utanför placering. För vilken gång i ordningen frågar jag mig nu?

Det känns som tionde... Nu är jag trött på det. I morgon är det vinna eller försvinna som gäller.

Hur som helst Generalen var duktig och gjorde allt jag begärde (vilket i och för sig inte var speciellt mycket) Jag fick komma in på prisutdelning i alla fall och ta emot pris från dressyrringen som delar ut pris till de som kommer precis utanför och har över 62% Jag hade 62,6.



Så här glad blev jag över min rosett. Jag köpte en ny plastrong idag, den syns inte så mycket på bilden men den var fin. Och framförallt hel, till skillnad från min förra som satt ihop med säkerhetsnålar.

Nu ikväll har vi varit ute och ätit med ett stort dressyrgäng på en restaurang i Laholm. Mycket god mat och roliga hästhistorier. Bland annat pratade vi med mannen som har designat och ritat Lövsta Stuteri (stort reportage om det stallet i senaste ridsport special) Där kan vi snacka om att ha tänkt igenom alla små detaljer många många gånger... Häftigt men tyvärr inte så många som har möjlighet att bygga sådana stall. Men man kan ju alltid drömma...

I natt ska jag dock inte drömma om fina stall utan om att rida bättre än idag :) God natt!




Kommentarer
Postat av: Salam

Fin plastrong!

2008-11-16 @ 23:19:40
URL: http://www.salamzeidan.blogspot.com
Postat av: Eva H

Ja, men du har väl fått lära dig hemmifrån att det är PLASTRONGNÅLEN det är fel på om det inte går bra!!!

2008-11-16 @ 23:58:56
Postat av: Salam

Lotta har en jätte fin Gabbe-nål som man ej ska skylla på om det inte går bra!

2008-11-17 @ 00:07:54
URL: http://www.salamzeidan.blogspot.com
Postat av: Lotta

Tyvärr är det nog så att när det gäller mesridning så kan jag nog bara skylla på mig själv :) Jag tvekade länge om jag skulle byta plastrong ( det kan ju betyda otur...) men sen gjorde jag det i alla fall. Och sen gick det ju som det gick...

2008-11-17 @ 01:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0