Tur man är ganska smidig och smal

Så här har jag fått ta mig in i min bil de senaste två dagarna...



Av med skorna...



Börja klättra



...och sen åla...

Bilens centrallås har gått sönder. Förardörren går inte att öppna. Varken inifrån eller utifrån. De andra dörrarna går bara att öppna med en knapp inifrån bilen. När den är igång. Så fort man stänger av motorn så slår låsen igen. Märkligt. Och jävligt besvärligt. Denna procedur på bilden har upprepats två gånger på en starkt trafikerad gata utanför Globen. En gång utanför en restaurang i Stockholm. Flertalet gånger i stallet och parkeringen hemma. Plus en gång på konsum för en stund sen. Förvånandsvärt många som står och väntar med hunden utanfär affären...

Utanför pizzerian lämnade jag bildörren på passagerarsidan öppen och lämnade den så. Orkade inte klättra en gång till. Pizzabagaren bad mig ta djupa andetag, han tyckte jag såg stressad ut... Hmm konstigt tänkte jag.

Extra besvärligt blev det igår kväll. Fanny jag och Emelie hade precis kommit hem  från Stockholm till Liane. Fanny och jag skulle lasta in hästarna och åka hem till Rappestad direkt. Redan när jag parkerade sa jag till de andra att jag var såå trött och att det skulle bli så skönt att komma hem. Kravlar mig ut genom passagerardörren och alla tre slänger igen dörrarna samtidigt. I samma sekund som jag stänger så kommer jag på vad jag gjort... Nycklarna på insidan. Många svordomar och ett halvt psykbryt senare ringer jag till Sanna. Jag har ju gjort så här en annan gång och vet hur mycket det kostar att ta ut någon som kan "bryta" sig in i bilen. Nu var det dessutom lördagkväll och troligtvis dubbel taxa om ens det skulle gå att fixa...

Världens snällaste Sanna sätter sig i bilen, hämtar min reservnyckel i Rappestad och åker till Fjällskär, en resa på totalt 30 mil en lördagkväll. Tack tack tack igen för det!

Vi kom hem tillslut, typ tre timmar för sent men vi kom i alla fall hem :)

På tisdag ska bilen till verkstad. Dumma bil. I morgon ska vi (bilen, Fanny, Generalen och jag) till Ålspånga utanför Nyköping. Jag har blivit inbjuden att träna för Rien v/d Schaft som jag har tränat hos för några år sen. Ska bli jättespännande och se hur det går. Jag hade med Generalen till Holland när jag var där för ca 9 år sedan. Nio år! helt sjukt att det är så länge sen. Fanny har lovat att filma så förhoppningsvis blir det lite filmer i morgon. 

Jag har lite fler roliga bilder från helgen, som förutom bilincidenten varit alldeles fantastisk rolig. Orkar bara inte blogga om det nu. Känner att väggen börjar närma sig...haha kanske inte så illa, men jag är helt slut så det är bäst att gå och sova.  Förresten så har jag lagt ut några kort från dagens kurs/ClearRound på hemsidan. Kolla gärna!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0