Konstig bortförklaring

Jag handlade just på konsum. När jag var vid grönsaksdisken skulle jag ta en gurka. Just när jag tänkte ta en så upptäcker jag en stor röd fläck på gurkan. Vid närmare titt så ser jag att det är en stor blodfläck. När jag tittar lite till så ser jag att det droppat blod på flera gurkor. uhhh...

Precis då går det förbi en som jobbar på konsum. Jag upplyser henne vänligt om att jag tror det är någon som droppat blod över grönsaksdisken. Hon tittar lite på blodet och säger hmm, oj då. Nej men det där är inte blod det är typ jordgubbssylt, och sen tar hon gurkorna som är blodiga och springer ut på lagret.

Då undrar jag, hur troligt är det att någon tar en burk jordgubbssylt som förresten står i precis helt andra ändan av affären, öppnar locket och droppar ut jordgubbssaft över gurkorna? Jag tror i alla fall mer på blodteorin. Äckligt...

På tal om konstigt så träffade vi på en minst sagt märklig människa på Mc Donalds i Ljungby igår. Vi stod i kön och in kommer denna kille i tjugoårsåldern med sin mamma(eller liknande). Det första han säger är att han ska slå ner dem som står först i kön. Eller rättare sagt så skriker han. Mamman skrattar. Då förstår man att han har någon form av störning. Men får man verkligen bete sig hur som helst bara därför?

Han fortsatte att bete sig riktigt illa mot alla och härmade personalen bland annat. Mamman log bara. När han fick syn på mig så skrek han att tjejer som rider och äter på mc donalds måste ju vara dumma i huvudet de gillar hästar och sen äter dem dem... Jag orkade inte säga att jag skulle äta kyckling. Tyckte att det vore på sin plats att hans vårdare/mamma skulle be honom hålla tyst. Efter utfallet mot mig så låtsades han skjuta tjejen framför sig i ryggen. Mamman reagerade inte ens...

Inte en kille jag någonsin mer vill möta. Hur kan man bara låta någon hålla på så? Ångrar att jag inte sa något...Men då kanske han skulle göra slag i saken... Tänk om en sån kille får lite alkohol i sig. Vill inte ens tänka tanken vad han skulle hitta på.

Men så finns det ju helt fantastikt underbara främlingar som bara är räddande änglar i bland. Igår morse när Micka och jag kom ut till bilen så hade vi fått punktering. På mina sprillans nya däck. Vi står mitt ute på landet utanför Laholm och kunde inte ta oss någonstans. De som bodde på gården där vi bodde var inte hemma och vi känner typ ingen i Laholm som skulle kunna hjälpa oss. Hästarna stod i stallet och väntade på sin mat, men som tur var var det långt till min start. Så som en räddande ängel kommer det ut en kille från huset bredvid. Han skulle egentligen iväg på ett möte, men han sa bara vänta här så kommer jag snart tillbaka.

Tjugo minuter senare var han tillbaka med en stor kompressor och någon grön massa som skulle laga däcket. Han sköt upp sitt möte och hjälpte oss istället. Däcket håller än. Så gulligt!

Ja det finns nog hopp för mänskligheten!

Kommentarer
Postat av: Salam

Konstigt att det nästan alltid händer något i Laholm när det är hästtävling...

Gulligt att han hjälpte er!

2008-11-17 @ 23:03:39
URL: http://www.salamzeidan.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ja jag vet, bilen gillar inte Laholm...

2008-11-17 @ 23:16:17
Postat av: Hanna

...eller är det tvärtom? Laholm gillar inte bilen Hanna. Hur man nu inte kan tycka om ngn med det namnet?

2008-11-17 @ 23:29:33
Postat av: Josse

Ha ha! Den där killen kanske har hållt på så i 20 år och mamman möjligtvis tröttnat på att säga till honom? :) Det var annars ganska roligt sagt det där om hästarna. För det vet väl alla att det är NÖTkött i Mc donalds hamburgare. Nu tycker jag verkligen han var riktigt konstig..

2008-11-20 @ 18:18:21
URL: http://www.nogg.se/zmilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0