Träning för Rien.

I måndags åkte vi till Ålspånga utanför Nyköping för att träna för Rien v/d Shaft. Träningen var hemma hos Helena Lindmark. Jättekul att få vara med och jag hoppas att det kan bli fler gånger. Han och Liane har precis samma träningsstil så jag tror att de kan komplettera varandra på ett jättebra sätt.

Här är en liten film. Den är tagen med telefonen så den är inte så bra. Håller på att ladda upp de från kameran just nu så de kan komma senare.





På Helenas gårdsplan hände en lite pinsam incident. Både Fanny och jag var lite nojiga över att låsa in bilnyckel igen. (troligtvis var även Sanna lite orolig...) Vi tog ur nyckeln ur bilen med det samma vi kom fram och placerade sen nyckeln i transporten. Kan vara farligt att lägga nyckeln typ i jackan om man tar av den och sen lägger den i bilen igen. Som sagt, nojiga var bara förnamnet. Sen red jag och allt gick bra, Helena sa att vi gärna fick ta en sväng is stallarna och titta och det gjorde vi. Kan ha varit ett av de finaste stallen jag har sett live. Sen gick vi tillbaka till bilen hoppade in och skulle åka. Bildörren slås igen och PANG vi var inlåsta. Med nyckeln i transporten. För er uppmärksamma läsare är det lätt att förstå var i problemet ligger här...  Enda sättet att öppna låsen är att motorn är igång och utan nyckel, ingen motor. Hmm alternativet att ringa Sanna och komma och hjälpa oss igen kändes mer lockande än att ringa in till ridhuset och avbryta ridlektionen därinne...

Ett hysteriskt skrattanfall senare kommer Fanny på, bakluckan! Det kanske går att öppna den inifrån. Jag som redan ålat runt i bilen så många gånger avancerade snabbt till bagaget. Tilia såg lite fundersam ut, men vi kom ut! Phuu!

Idag åkte jag  till Anders för att lämna in bilen på lagning. Han tog nyckeln provade den i låset och på mindre än två sekunder låste han upp låset. Helt sjukt. Jag har säkert stått totalt i över en timme och jucklat med låset. Nu smörjde han upp det ordentligt så får vi se hur länge det håller...

Nu måste jag sova, i morgon ska jag till Ericsberg på mönstring till träningssatsningen "Plantskolan" som är en undergrupp till Knytkalaset. Jag mönstrar med Ciwi. Salam följer med, hon har studiedag.

Ha det bra och godnatt!





Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad fint ni piaffar och passagar! och vad härligt musklig & rund han är i kroppen!

2008-12-04 @ 15:07:21
URL: http://sofiesdressyr.blogg.se/
Postat av: Kristin

hehehehe.... kan tänka mig att det blir hysteriskt med en fanny i bilen ;)

Fin generalen såg ut, bra tramp! :)

hur gick det idag???

Kraamar

2008-12-04 @ 17:21:54
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Han låter lite sträng tycker jag.

2008-12-04 @ 23:28:51
Postat av: Lotta

Tack så mycket!



Hanna, han är snällare än ett lamm :)

2008-12-04 @ 23:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0