Katten Gustaf

För en vecka sen ungefär flyttade det in en katt i vårt stall. Katten var röd och ganka rund om magen. Den verkade mycket kelig (mot alla andra utan mig, kan ha berott på Tilia...) Tjejerna i stallet tyckte att Gustaf var ett passande namn. Vi har under veckan funderat på vad vi ska göra med Gustaf. Tre katter i stallet är en för mycket, även om nu Gustaf var snäll och trevlig. Salam och jag bestämde igår att jag skulle ringa polisen och Slaka djurhem idag för att se om någon saknade en katt och om de kunde ta hand om Gustaf.


Innan jag hann ringa idag så dök det upp ett äldre par som hade hört talas om att det fanns en bortsprungen katt på ridskolan. Stefan hade tydligen sett en lapp i affären om att paret letade efter deras katt som varit borta i över en månad och ringt de igår kväll.

Paret bodde i Berg men hade under deras semester lämnat bort katten till en familj i Vikingstad, och det var därifrån han hade rymt för en månad sen. Inte undra på att han inte hittade hem...

Katten hette Simba och det blev ett kärt återseende i stallet i morse.


PraoMikaela, Simba och Simbas matte.



Simbas familj lämnade ett kort och en chokladask som tack för att vi gett Simba tak över huvudet, mat och kärlek. Ni som har engagerat er i Gustaf/Simba kan säga till mig så kan ni få lite choklad :)


Kommentarer
Postat av: Salam

Hmm, det var faktiskt jag som kom på namnet Gustaf, Josse L hjälpte till lite... ;)

Synd att jag inte äter choklad men för Gustaf/Simbas skull så kan jag smaka en bit.

Skönt att Simba får komma hem, jag tror att han är trött på bl.a. Tilia. Men han får gärna hälsa på någon gång :)



2008-12-09 @ 13:58:43
URL: http://www.salamzeidan.blogspot.com
Postat av: emelie L

ohh vilket härligt slut:D

2008-12-09 @ 16:20:32
Postat av: Kristin

nae så fint :)

Jag träffa faktiskt den katten i fredags, men han ville inte bli hälsad på av mig heller ;) så då är vi två, hehe...

2008-12-09 @ 20:59:33
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0