Idag har vi...

... travat och ridit lätt på lina. (Camelia)
...travat bommar och hoppat små kryss, väldigt snabbt...och roligt (Ciwi)
...gjort alla enkla byten på tygeln. (Wengo)
...longerat finfint med Hanna. (Wilda)

Mycket bra riddag alltså :)

Tisdagslektionerna gick också jättebra och alla red jättefint! Kul att få vara ridlärare till så många härliga elever!


Nya stjärnan får ta det lugnt ett par dagar till, rapport kommer så fort han är riden!

Måste bara berätta vad Camelia gjorde idag. Jag longerade en stund innan jag satt upp och det första hon gjorde när jag släppt ut henne på linan var att hon la sig ner och rullade sig. Med sadel och allt. Stört omöjligt att få upp henne. Hon hade helt enkelt bestämt sig att sadeln kliade. När hon kom upp så blev hon jätteförvånad att sadeln fortfarande var kvar på ryggen. Som tur var rullade hon aldrig runt så både häst och sadel var hela efteråt... Lite tacksam ändå att hon gjorde det innan jag satt upp :) Idag har vi styrt runt lite i skritt och trav, men fortfarande på linan. Än så länge ganska obekymrad om allt som händer. Skönt! Snart är nog decembermålet uppnått...








Kommentarer
Postat av: Hanna

Hade ni Isabell Werth sadeln till råga på allt? Jag skulle inte bli glad om Pirre rullade sig med min iallafall...inte min mamma som betalt den heller:-)

2008-12-17 @ 09:53:22
Postat av: Lotta

Hehe, nä så dum är jag inte. Hon har fått en av våra gamla sadlar. Men just igår hade jag lånat Kaktus sadel typiskt nog. Men som sagt den gick inte sönder, vilket var tur för mig eftersom den är mammas...

2008-12-17 @ 12:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0