Camelia har flyttat till Rappestad!

Jag skrev ner nästa års mål för hästarna för ett par dagar sen. Sen insåg jag att om decembers mål med Camelia ska kunna uppfyllas så är det bäst att sätta full fart. December är snart slut... Tiden går fort. Hur som helst så fick Camelia flytta ner till ridskolan igår. Inte för gott men för ett par veckor kanske.

Vi åkte hela stallgänget hem igår för att hjälpas åt att lasta henne plus Putte som sällskap. Camelia åkte som föl transport ganska mycket men nu var det länge sen. Hon gick in i transporten utan någon som helst tvekan och sen stod hon snällt och stilla hela vägen. Hon har ett helt annat psyke än vad hennes storebröder har kan man väl säga. Ciwi "duckar" och hoppar omkring fortfarande ibland när man åker transport under broar... Han är nio snart...

Väl hemma i stallet gick det också bra. Det blir en stor omställning att komma in  i ett stall fullt med nya hästar. Hon är ju van vid ett litet stall med bara några få hästar. Dessutom går hon i ett lösdrftsstall hemma och i Rappestad blir det ju mycket mera inne i box än vad hon är van vid. Men än så länge verkar omställningen ha gått bra.

Igår longerade jag henne en liten stund i ridhuset. Andra gången hon longeras så i början var det antingen tvärstopp eller full fart med bocksprång. Men efter en liten stund hittade vi ett  mellanläge i lugn fin trav.

Idag hade hon fattat galopen och hon skrittade och travade fint på kommando. I morgon blir det sadel och kanske uppsittning om allt går bra.



Efter "jobbet" fick hon gå lös en stund.



Micka var också morgonpigg och kom och hälsade på. De flesta andra blir rädda när det rör sig på läktaren. Camelia är än så länge bara nyfiken. Eftersom lektionerna börjar nio på lördagar gäller det att vara tidig om man ska hinna rida. Micka red Lunatic eftersom Sanna är borta i Holland och jag red sen Generalen. Han var duktig han med.

Efter ridningen släppte jag ut mina hästar. Jag är lite extra försiktig med utsläppet och vill gärna vara med när de ska ut för att det inte ska hända nåt. Gissa om jag blev förvånad när jag kom ut till Generalen efter ett tag och han har en kompis i hagen. Ronja hade av misstag blivit utsläppt till honom. De stod och åt hö tillsammans och verkade ganska nöjda med missförståndet. Tur det var Ronja som är så snäll.



Camelias utsläpp blev helt odramatiskt och hon och Putte är bästisar.


I morgon är det Luciashow i Rappestad. Jag och Frida Berg ska rida en liten uppvisning bland mycket annat roligt. Alla är välkomna, klockan tre börjar det.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Kanske man ska ta sig en tripp ut till Rappestad en sväng för att titta på den fins Camelia som jag har läst om (:



Kram Evelina.

2008-12-13 @ 15:02:31
URL: http://lunawish.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det är klart du ska komma i morgon. Tre börjar det som sagt :)

2008-12-13 @ 15:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0