Mycket nöjd och inte speciellt trött

Generalen har gjort sin bästa tävling den här helgen. Någonsin! Procentrekord i GP på 64%. Han kändes så bra och känslan i programmet var bara glädje!

Han var ännu bättre på framridningen så kan jag bara få till det så bra så kan nog procenten höjas ytterligare ett snäpp. Konkurrensen idag var hårdare än jag någonsin tävlat emot och vi slutade sjua. Väldigt nöjd!

Resan hem nu ikväll gick också bra förutom en liten felkörning när jag skulle tanka vid Järna(tror jag det heter) jag råkade svänga tillbaka på motorvägen tillbaka till Södertälje. Sådär kul halv tio på kvällen... Men glada samtal på mobilen och läskig CD-bok i spelaren kan hålla vem som helst pigg hela vägen till Rappestad.

Väl i Rappestad fick Cola sig en rejäl chock när jag plötsligt kom in och skulle knoppa mitt i natten. Han var så chockad att han stod blick stilla. Han blev jättesnygg, hoppas knopparna är snygga i morgon också.

Söndag förmiddag kommer att bli lite hektisk. Tre hästar fem starter tre olika program på tre timmar. Ingen hästskötare. Jo, mamma har lovat att skritta fram Wengo och Micka ska knoppa honom och Johanna fixar ju såklart med Irish. Det kommer gå som en dans. Micka som förövrigt ringde mig vid halv åtta ikväll och frågade om hon skulle mocka Generalens box som var smutsig och fixa hans hö och fylla på rent vatten så jag slapp göra det när jag kom hem sent. Tänk att det finns såna människor som är så omtänksamma och snälla. Tack tack tack!!!! Generalen blev så glad när han kom hem! Tack Sofia också som har ridit Wengo idag.

Slutligen ett stort grattis till Elitlaget som kom tvåa i första omgången som reds i Rappestad idag! Starkt jobbat!

Återkommer i morgon om söndagens äventyr. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0