Framme i Stockholm!

På vägen hit stannade vi hos Liane och tränade. Generalen var jättefin och det känns som det går framåt för varje träning. Idag red vi igenom GP och det gick riktigt bra. En liten miss mellan piruetterna där vi gjorde fler byten än vad det skulle vara annars flöt det på fint.

I morgon kväll börjar tävlingarna och första klassen är en Svår B:1. Jag ska till stallet tidigt i morgon och rida. Jag är för första gången iväg helt själv på tävling, ska bli intressant och se hur det blir. Än så länge känns det helt ok i allafall  (ok Salam och Micka, jag saknar er lite ;) ) Liane och Ida kommer i morgon så helt ensam kommer jag nog inte att bli ändå.


När vi kom till uppstallningen idag så var Generalen däremot helt ensam, men eftersom underlaget den här gången består av gräs så märkte han inte att det inte fanns någon hästkompis...




Han tog bara upp huvudet för att äta sin kvällshavre...

Efterhand dök det upp fler och fler hästar så han har sällskap inatt, annars hade jag nog fått sova i stallet...
Vad tycker ni förresten om Generalens nya täcke som han fick av mamma till förra tävlingen? Snyggt va? Han syns bäst av alla numera! Täcket ska fungera bra från 30 minus grader till 17 (inte 16 och inte 18 utan 17) plusgrader. Perfekt som tävlingstäcke alltså, man slipper ha med tre olika täcken för att man inte vet hur varmt eller kallt det kommer att vara. Generalen tackar så hemskt mycket för presenten!

Jag åt mat i hotellrestaurangen förut och jag lyckades hamna bredvid en familj där en mormor lekte med sitt barnbarn och hade en ramsa som hette bubba bubba bubbeberg. Den repeterade hon ungefär 48 gånger och hon(inte barnet) skrattade lika mycket varje gång. Morfar kommenterade allt med att det var djävulskt gott eller djävulskt dyrt eller djävulskt roligt. De andra i sällskapet diskuterade vilka blommor de skulle köpa till begravningen de skulle på i morgon...Ja det var min middag det.



Förutom att tävla i morgon så tänker jag åka och hälsa på mormor som bor i Jacobsberg. Om jag hinner så blir det kanske en liten shoppingtur också...

Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Då håller vi tummarna den här helgen också med andra ord. Häftigt täcke Generalen hade!! Ser ut som en riktig "hästonaut" som ska på rymdresa ;-)



Lycka till!!



Kram Sofie

2008-09-19 @ 08:06:02
URL: http://www.freewebs.com/superbullterrier/
Postat av: Liselotte

Här har du flera tummar! och håller med föregående talare. Det ser riktigt "spaceigt" ut.



Lycka till!



Liselotte

2008-09-19 @ 08:20:00
Postat av: Hanna

Åh alldeles ensam! Önskar jag kunde ha följt med dig och din rymdgeneral. Lycka till nu! Jag håller tummarna.

2008-09-19 @ 08:54:55
Postat av: M

Lycka till nu! Dra den där "bubba bubba" för din mormor också, hon kanske skrattar lika hjärtligt hon med, vem vet...;) Kram

2008-09-19 @ 09:01:56
Postat av: Lotta

Tack vad ni är gulliga! kram L

2008-09-19 @ 09:31:13
URL: http://charlotteesping.blogg.se/
Postat av: Malin

Ska du tävla i helgen ? På cola ?

2008-09-19 @ 21:11:16
Postat av: Malin

Ska du tävla i helgen ? På cola ?

2008-09-19 @ 21:11:58
Postat av: Lotta

Yes :) jag har ridit honom en gång på ett år och det var i torsdags. Tyckte det kunde vara roligt för cola att vara tävlingshäst för en dag :)

2008-09-19 @ 23:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0