Ciwi the star!

Jag är så nöjd med Ciwi idag. Han var en riktig stjärna. Trots allt strul med bytena den senaste tiden så höll han sig fint på mattan och kändes väldig lugn och trygg inne på banan igen.

Jag är också nöjd med att jag höll planen med framridningen. Jag gjorde först flera byten på meddellinjen och sedan mycket enkla byten och byten varvat med mycket skritt på lång tygel så att han skulle känna att det var lätt och roligt. Det lyckades! Vi missade bara ett byte (som vi ändå fick sexor på) och resten fick vi sjuor och åttor på.

Sen att han stundtals blev lite låg tycker inte jag gjorde nåt, huvudsaken är att kommunikationen funkar inne på banan igen. Det känns som att vi fått tillbaka lite självförtroende båda två. Resultatet spelade inte så stor roll idag hade jag bestämt mig för innan, så det blev en glad överraskning att vi kom fyra på 67 %. Vann gjorde Sofia Möller med Royal Jester på 69 %

Nu ska jag i lugn och ro ladda om och slipa formen till Flyinge. Inga seriebyten och piruetter förrens efter det.





Ibland måste man backa ett steg för att komma framåt.


Och ibland är det tur att man har familj och hästskötare som håller ordning på en... Mamma och jag bestämde klockan tolv att vi skulle åka tio i två. På nåt sätt så bestämde sig min hjärna att det var tio i tre och jag tyckte att jag hade gott om tid att knoppa och att rida en stund hemma. Jag mockade och fixade först i stallet och sen red jag Ciwi, när jag skrittade så funderade jag lite på tiden och då kunde jag ju räkna ut att det skulle bli riktigt svårt att hinna se och hjälpa Micka på framridningen om vi skulle åka tio i tre. Detta kom jag på tio i två precis när mamma kom fram till Rappestad. Smart. Jaja jag knoppade när vi kom fram till Söderköping och benen hann jag tvätta av lite snabbt. Sanna, Fanny och mamma hjälpte också till och vi hann iväg i tid. Tack för all hjälp idag! I all hast så råkade jag sno Emelies vantar som låg utanför Ciwis box. Jag kunde inte förstå hur mina vantar hade hamnat där men jag tänkte att jag är ju så virrig så jag har säkert glömt de där på golvet. Stackars Emelie gick länge och letade innan vi upptäckte min "stöld". Sorry Emelie ;)


Kommentarer
Postat av: Salam Zeidan

Grattis

2008-09-15 @ 10:35:45
URL: http://www.salamzeidan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0