Lugn vecka

I alla fall ridmässigt. Generalen har fått nya skor i början av veckan så han har tagit det lite lugnt ett par dagar.


image178

Generalen gillar Håkan.

image179

...och gräs. Framförallt maskrosor har jag märkt.

Ciwi har verkligen fått en lugn vecka ett kort dressyrpass och sen bara uteritter. Idag ihop med Ninni och Kaktus. Härligt! I morgon blir det nya dressyrtag inför tävlingen på söndag. Andra omgången i div 1 går i Boxholm.

image180


image181

Bloggskadade som vi är var vi själklart tvugna att föreviga ritten :)

Wengo har fått ta det lite lugnare efter all dressyrträning inför förra helgens tävling. Han har också ridits ut och fått hoppa lite med Diana också.

Jag har bestämt mig för att ta ett uppehåll med Dottan ett tag. Just nu känns det som att det är bättre att satsa fullt ut på de andra hästarna. Eftersom det dessutom är lite problem att åka tillsammans med hästarna på tävling så hinns det helt enkelt inte med att göra satsning på tre olika håll. Men vem vet det kan mycket väl vara så att jag ångrar mig igen. 

Jag har fått rapport från Bobos nya familj att allt gått bra så här långt. 

Det känns lite konstigt att bara ha ridit två hästar om dagen den här veckan. (Eller egentligen lite fler eftersom jag sitter upp på elevers hästar ganska ofta)

Nästa vecka kommer det förmodligen två hästar som jag ska ha på tillridning så då blir det full fart igen.

Nu ikväll har jag varit hos Emil och försökt att jobba med kürprogrammet. Tekniken var väl inte riktigt på vår sida, men jag tror att det ordnat upp sig nu. Det visade sig att det var svårare än vad jag trodde att fixa fram instrumental musik, men Peter lyckades hitta nästn alla låtar som vi ville ha tillslut. Ska bli spännande att se hur resultatet blir...

Nu ska jag kolla klart på Perelli, hoppas hon går vidare. Hon är i alla fall bäst av de jag hört, men det tycker man ju alltid i och för sig att det svenska bidraget är...

Kommentarer
Postat av: <3

Kaktus

2008-05-23 @ 19:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0